کد خبر: 866351
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نجفي: بازرسي مخفي ايجاد مي‌كنم
قاليباف در روز‌هاي پاياني كار خود در پست شهرداري با تشريح اقدامات، گزارش عملكرد خود را براي شهروندان تشريح كرد و گفت: امروز در تهران با تحولات صورت گرفته با تهران جديدي روبه‌رو هستيم. نجفي نامزد مطرح شهرداري نيز با تشريح برنامه‌هاي خود براي شهر تهران اعلام كرد: ضمن ايجاد يك سيستم براي بازرسي مخفي، در صورت شهردار ‌شدن جامه سياسي از تن در مي‌آورم و جامه خدمت مي‌پوشم. حالا بايد شهروندان اقدامات چهارسال شهرداري جديد را با تحولات صورت گرفته، مورد قضاوت قرار دهند.
 
محمد باقر قاليباف در برنامه گفت و گوي ويژه خبري ضمن تشريح اقدامات صورت گرفته در دوره مديريتي‌اش گفت: در حوزه سرمايه‌گذاري شهرداري تهران 10 هزار و 500 ميليارد تومان دارايي‌هايي دارد كه بر اساس مصوبه فعلي آماده فروش و سرمايه در اختيار است. از اين رو شهرداري تهران نه‌تنها بدهي ندارد، بلكه شاخص‌هاي مجموعه گردش مالي و طلب و بدهي‌اش هم مثبت است. طبيعتاً بخشي از اينها تعهدات دولت است كه بايد به آن عمل كند و خود آنها هم اين بحث را مي‌دانند.
 
قاليباف همچنين گفت: امكان ندارد كاري در مترو انجام شود و ايمني مردم در آن لحاظ نشود و همه ايستگاه‌هاي مترو با بهترين تجهيزات فني و رفاهي ساخته و بهره برداري مي‌شود. اگر دولت هزار و 500 واگن را بدهد، روزانه 10 ميليون مسافر با مترو جا‌به‌جا مي‌شود.
وي با تأكيد بر اينكه امروز در تهران با يك تهران جديدي روبه‌رو هستيم، تأكيد كرد: 10 سال قبل اگر وارد مترو مي‌شديد، شاهد بوديد كه يك خط مترو آن هم به صورت ناقص وجود داشت، اما امروز هشت خط مترو در اختيار مردم است و تعدد و جا‌به‌جايي ايستگاه‌ها نيز وجود دارد. حتي ايستگاه‌هايي را داريم كه سه خط مترو در آن تقاطع پيدا مي‌كنند و  مي‌تواند حمل و نقل را راحت و روان كند.
 
شهردار تهران در پاسخ به سؤالي درباره تعابير مختلف منتقدان و حاميان از عملكرد وي در طول 12 سال گذشته عنوان داشت: نمي‌خواهم به موضوع «شهر سوخته» يا «آواربرداري» كه برخي سياست‌زده‌ها اشاره مي‌كنند، كاري داشته باشم. شهرداري و كار شهر مشخص است، شما يك شهروند هستيد و از صبح تا شب مي‌بينيد، از اين رو مي‌توانيد قضاوت كنيد. همه مي‌دانند اين حرف غير قابل قبولي است. برنامه شهرداري در 12سال گذشته براساس خردجمعي بسته شده است.
 
وي گفت: در تهران جديد يكي از اصول اصلي ما مردم بودند، من به عنوان شهردار خودم دغدغه‌اي ندارم، بلكه دغدغه من بايد دغدغه مردم باشد. همه تلاش ما اين بود كه توجه داشته باشيم مردم چه نيازهايي دارند، به اضافه اينكه بستر حضور مردم و مشاركت آنها را فراهم كنيم. وي افزود: بدون در نظرگرفتن گرايش‌هاي سياسي و سلايق قومي، مذهبي و ديني به مردم خدمت كرديم.
 
نجفي: بازرسي مخفي ايجاد مي‌كنم
محمدعلي نجفي، كانديداي تصدي پست شهرداري تهران نيز با حضور در شوراي منتخبان پنجمين دوره شوراي شهر تهران، با اعلام شعار «شهر اميد، مشاركت و شكوفايي»، برنامه‌هايش را براي تصدي شهرداري تهران تشريح كرد و افزود: قطعاً با اميد مي‌توان آرامش و نشاط را در شهروندان ايجاد كرد. در پي آن بايد با جلب مشاركت مردم، شهر را به شكوفايي رساند.  وي گفت: بايد در همان سال اول برنامه، شاخص‌هايي را به كار گيريم تا ميزان اميد و در پي آن مشاركت را افزايش دهيم و اين معيارها نيز بايد اندازه‌گيري شوند تا نهايتاً شهر به طور كامل به شكوفايي برسد.
 
اين كانديداي تصدي پست شهرداري تهران با بيان اينكه «رويكرد اصلي و خطوط كلي شهرداري تهران در هشت سال آينده در برنامه‌اي كه امروز تشريح خواهم كرد، اعلام مي‌شود» گفت: البته اين برنامه ضعف‌هايي نيز دارد؛ چراكه به بعضي از موارد مي‌شد توجه بيشتري كرد كه قطعاً اين موضوع لحاظ خواهد شد. هدف اصلي برنامه ارتقاي زندگي شهروندان در همه جنبه‌هاي آن بوده است و در اين راستا توجه ويژه‌اي به اسناد فرادست ملي و سياست‌هاي كلي مربوط به اداره شهر شده است.
نجفي با تأكيد بر اينكه چشم‌انداز ما هشت ساله بوده است، گفت: نمي‌شود ظرف چهار سال چشم‌انداز درستي را پيش‌بيني كرد، بنابراين ما چشم‌انداز هشت ساله‌اي را برنامه‌ريزي كرده‌ايم.
 
وي بر بازنگري فرآيندها و كاهش فرآيندهاي موازي در ساختار سازماني شهرداري تهران تأكيد كرد و ادامه داد: در حال حاضر هزار و 500 مدير در شهرداري تهران حضور دارند كه حتماً مي‌شود اين رقم را كاهش داد و به اين ترتيب به چابك‌سازي سازمان كمك كرد. به نظرم «دستگاه بازرسي موجود نيز كارا نيست، بر همين اساس طرحي براي ايجاد يك سيستم بازرسي مخفي با بهره‌گيري از توان كاركنان بازنشسته» مطرح كردم كه موجب بهينه شدن منابع در حقيقت مديريت منابع و مصارف در شهرداري تهران خواهد شد.
 
وي تأكيد كرد: در شهرداري تهران بايد به عنوان يك دستگاه حرفه‌اي نگاه حرفه‌اي داشته باشيم و در اين راستا نيز مديريت سياسي جايي ندارد. بنده با تمام جريانات و احزاب اصلاح‌طلب ارتباط داشتم، اما امروز صراحتاً اعلام مي‌كنم هيچ ارتباط تشكيلاتي و تعهدآور با هيچ حزب و گروهي ندارم. اگر به عنوان شهردار تهران انتخاب شوم و اين «بار» بر عهده من گذاشته شود، خوشحال خواهم شد؛ چراكه امكان خدمت به شهروندان براي من فراهم شده است. بي‌ترديد در صورت انتخاب بنده از همان روز اول جامه سياسي از تن در مي‌آورم و جامه خدمت خواهم پوشيد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
نفرین مشهوری تا الان بین مردم هست که خدا سر و کارت را به شهرداری بیندازد. امید است این نفرین که کلی معنی دارد در زمان اقای نجفی منسوخ شود
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
اقای نجفی "4 سال شعار تدبیر وامید را شنیدیم "ولی هیچ دستاوردی از جانب تدبیر جهت رسیدن به امید در کشور حاصل نشد" بنابراین شما دنبال امید نباشید "شما شکوفائی و
سرزندگی با هوای پاک را دنبال کنید " ایا؟ با بازرسی مخفی جهت مچ گیری در عملکردهای قالیباف می باشید ؟ یا جهت بهبود روند عملکرد خودتان " اگرجهت بررسی عملکرد خودتان باشد " امیدواریم در گفتار باقی نمانده " ودر زمان به دست فراموشی نرود " وجذب قدرت های اطراف خود "در مسیر نشوید.
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
بدبختانه پایتخت فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد ( البته این نوع انتخاب بطور کلی مردود است به دلیل اینکه دست مردم در کار نبوده و نیست و فقط تعدادی سفارشی که در شورای شهر هستند ایشان را انتخاب کرده اند و از نظر جامعه هیچ منطقی پشت سر ان نیست ) که کارنامه سیاه او در دوره مسولیت های ایشان گواه اوست . ایشان در دوره های قبل به غیر از هزینه بی رویه بیت المال و دریافت حقوق های نجومی و ورود وابستگان خود بدون هیچ تجربه و دانش در پیکره دولت چه کار مثبتی انجام داده است؟
مطمئنا طی دوره ایشان به عنوان شهردار باید منتظر عقب رفت وضعیت شهر و شهروندی و ... باشیم.
کسی که هیچ کارامدی در طول زندگی خودش نداشته حالا چگونه باید زمام شهر را بدست او سپرد.
متاسفانه شورای شهر هم یک سازمان اضافه و فقط در حیف و میل کردن بودجه و کار چاق کنی و زد و بند کارایی دیگری ندارد . و جالب است به جای کار برای مردم میایند مینشینند و مدیر و ... از طرف مردم انتخاب میکنند .
شورای شهر دوره قبل هم نمونه بارز این سازمان مازاد و تحمیلی و نا کارامد برای مردم پایتخت و حتی مخرب بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
به قول شاعر "خود کرده را تدبیرنیست" مردم تهران هربلایی که به سرشان بیاید حقشان است چرا که به خاطر رئیس جمهورکه به جز وعده های نسیه ما چیزی از ایشان ندیدیم لیست حامیان وی را انتخاب کردند .شورای شهرتهران هم مثل نمایندگان شهرتهران وکیل الدوله است به جای اینکه حامی مردم باشد ومشکلات شهرتهران را حل نماید .انصافا فردی مثل مهدی چمران چه عیب وایرادی داشت که وی را انتخاب نکردند وکسانی که درفتنه 88دست داشتند را انتخاب نمودند.پس باید قبول کرد هرچه کنی کشت همان بدروی کارنیک وبد چو کوه وصداست . مطمئن هم باشید که این شورا هم مثل شورای شهردوره اول با شهردارخود دچاراختلافات شدید خواهد شد ویا اگر اینگونه نباشد بلایی به سرمردم تهران خواهد آمد که ازهرچه انتخابات شوراها است بدشان بیاید مگر اینکه مثل دوره دوم که شهردارمحبوب تهران جناب آقای احمدی نژاد بود کارکنند که کارآنها دلسوزانه باشد .چون درنظرسنچی خود مردم تهران درسال 83یا 82جناب آقای احمدی نژاد مردمی ترین شهردارتهران انتخاب شد.وماحصل کاروی این شد که ایشان به عنوان رئیس جمهورایران انتخاب شد وکسی که به جای وی آمد یعنی جناب آقای قالیباف درهمان نظرسنجی کارآمدترین شهردار تهران انتخاب شد.بنابراین اگر دلسوزانه کارکنند مردم به آنها روی خواهند آورد ودرغیراینصورت سرگذشت دوره اول صد برابربدتراز آن دامنگیرآنها خواهد شد.وحاصل عملکرد خود را مردمی که چنین شورایی را انتخاب کرده اند خواهند دید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار