کد خبر: 866337
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
دادستان كل كشور با بيان اينكه دستگاه قضايي به دنبال بستن فضاي مجازي ، سايت‌ها و كانال‌ها نيست، گفت: فضاي مجازي بايد مديريت شود.
به گزارش ميزان، حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري در همايش دادستان‌هاي مراكز استان‌ها مسائل امنيتي را يكي از ضروري‌ترين نياز‌هاي امروز جامعه برشمرد و ضمن اشاره به تلاش‌هاي پيگير نيرو‌هاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي بر هم‌افزايي دادستان‌ها در اين خصوص تأكيد كرد و گفت: مردم بايد بدانند كه دشمن تلاش فراواني براي از بين بردن امنيت كشور دارد، اما با تلاش نيرو‌هاي امنيتي و اطلاعاتي و تلاش و هم‌افزايي همه مسئولان همه اينها خنثي مي‌شود و هر تلاش و توطئه دشمن وحدت ما را افزايش مي‌دهد.
دادستان كل كشور توجه به مسائل اقتصادي را با توجه به اينكه به معيشت مردم مربوط است، بسيار مهم دانست و گفت: در اين خصوص بايد دادستان‌ها محور‌هاي تعاملي با دولت را بررسي كنند و در كنار آن به موضوع قاچاق كالا بپردازند كه امروز يكي از آسيب‌هاي جدي به اقتصاد كشور ماست.
 
دادستان كل كشور تحقق و پيگيري حقوق عامه را محور بعدي مباحث اين همايش اعلام كرد و با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري در اين خصوص گفت: يكسري از حقوق عمومي ما در خارج از كشور از بين مي‌رود كه نمونه آن مصادره اموال علوي از سوي دولتي است كه خودش شكايت مي‌كند، خودش حكم مي‌كند و خودش هم اجرا مي‌كند.
 نمونه ديگر اين حقوق عامه در خصوص شيعيان در عربستان و بحرين و شيخ زكزاكي در نيجريه قابل مشاهده است و دنياي مدعي حقوق بشر هم مي‌بيند، اما ساكت است، چون منافعش آنجاست.
 
حجت الاسلام والمسلمين منتظري بحث فضاي مجازي را يكي ديگر از مسائل مهم و قابل بحث در اين همايش دانست و با تأكيد بر اينكه حتماً بايد از اين امكان استفاده شود و در عين حال مديريت شود، گفت: رئيس قوه قضائيه و دادستان كل كشور دو عضو مؤثر در شوراي عالي فضاي مجازي هستند و انتظار ما اين است كه دولت اهتمام بيشتري داشته باشد و شعار ندهد كه قوه قضائيه به دنبال بستن فضاي مجازي است. دروغ به مردم نگوييد، ما به دنبال بستن فضاي مجازي نيستيم ولي مي‌گوييم بايد متناسب با فضاي كشور مديريت شود.
دادستان كل كشور افزود: ما از عزيزان صاحبنظر و ذي‌ربط در دولت سؤال مي‌پرسيم آيا اين فضاي مجازي با اين وصف و وضعيت كه همچون اتوباني يك طرفه است، متناسب با وضعيت نظام ماست؟ ما مي‌گوييم به جاي آنكه بعداً بگوييم‌ اي دزد آمد و برد از اول نگهبان‌هاي مناسبي بگماريم و مديريت كنيم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري با تأكيد دوباره بر اينكه دستگاه قضايي به دنبال بستن فضاي مجازي و سايت‌ها و كانال‌ها نيست، گفت: در دولت جديد به ياري خدا دست تعامل به سوي دولت دراز مي‌كنيم تا در فضايي غيرملتهب اين فضا را مديريت كنيم كه قطعاً همكاري مي‌كنند، البته اگر همكاري هم نكردند، فكري خواهيم كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار