کد خبر: 866255
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
دبیر جشنواره سراسری”ترش و شیرین” از میزبانی شهرستان خرم دره در استان زنجان برای برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری خبر داد.

محسن ناصری گفت: در راستای توسعه گردشگری روستایی و پیوند شهرنشینان با روستا در نظر داريم تا نخستین جشنواره روستایی با عنوان ” ترش و شیرین ” در سه رشته عکاسی، نقاشي گرافیتی(نقاشی دیواری) و چیدمان به صورت پایلوت در روستای سوکهریز در شهرستان خرمدره برگزار نمایيم.

وی ادامه داد: این روستا به دلیل داشتن شرایط مناسب آب و هوایی، مراتع و باغات و محصولات غوره، انگور و کشمش و سایر محصولات مرتبط با آن در عالی ترین سطح و مهمتر از همه همکاری اهالی مشتاق از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ میزبان شرکت کنندگان و میهمانان جشنواره خواهد بود.

دبیر جشنواره با اشاره به اهداف جشنواره گفت: از اهداف این جشنواره می توان به گسترش توریسم روستایی،معرفی بهترین و با کیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه گذاری افراد خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط مردم روستا و ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، حفظ، صرفه جویی و فرهنگسازی در زمینه منابع طبیعی اشاره کرد.

ناصری در تشريح محورهای برگزاری این جشنواره گفت: در بخش عکاسی که به صورت سراسری (کشوری) بوده و شرکت کنندگان در این بخش می توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط با زیست روستایی، صرفه جویی در منابع آبی، توسعه کشاورزی و فرهنگ کار و تلاش مردم روستا به دبیرخانه ارسال نمایند. در بخش چیدمان، شرکت کنندگان می توانند با توجه به فضا های بکر و منحصر به فرد روستا با استفاده از کم هزینه ترین امکانات، طرح هایی را جهت چیدمان درفضا های باز ارائه نمایند. نقاشی گرافیتی به صورت استانی بوده و شرکت کنندگان در این بخش می توانندطرح های پیشنهادی خود را که مناسب فضای روستایی می باشد با موضوع زیبا سازی فضا های روستایی با تاکید بر نکات فرهنگی به دبیرخانه ارسال نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار