کد خبر: 866226
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
مدير كل ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری استان:
مدير كل ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری استان گفت: ايجاد هتل‌های پنج ستاره و حوزه زيرساخت‌های بخش گردشگری از زمينه‌های مناسب برای سرمايه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در دیدار با تيم پترسون معاون سفيراستراليا در ايران و هيات همراه با اشاره به تاریخ کهن استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از کهن‌ترین استان در کشور ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی زیادی است و از نظر گردشگری توانمند‌یهای زیادی دارد.

وی به مجموعه جهانی شيخ صفی الدين اردبيلی به عنوان تنها اثر ثبت شده جهانی استان در يونسكو اشاره كرد و افزود: معماری بقعه الله الله در جهان منحصر بفرد است که اين مجموعه سالانه ميزبان تعداد كثيری از گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان است.

مدير كل ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری استان بیان کرد: عشاير شاهسون منطقه دشت مغان كه كاملا آداب و رسوم و معيشت كوچ نشينی خود را بصورت سنتی حفظ كرده‌اند مي‌تواند زمينه مناسبی برای جذب گردشگرباشد.

حاجی زاده همچنين به برپايی نمايشگاه صنايع دستی كه درحال حاضرداير است اشاره كرد و گفت: توليدات صنايع دستی استان يكی از ارزشمندترين هنرهای حال حاضرجهان است.

وی به اعلام آماگی همكاری اداره كل برای همكاری باسرمايه گذاران استراليايی ودفاتر مسافرتی وتورگردانان كه تمايل به حضوردر استان اردبيل تاكيد کرد.

تيم پترسون معاون سفير استراليا در ايران با اشاره به اينكه كشور استراليا ازمقاصد پرطرفدار گردشگری در دنياست افزود: استراليا دانش فنی بالايی در حوزه گردشگری دارد و بسياری ازهتل‌ها و تاسيسات گردشگری آن توسط شركت های چندمليتی اداره می‌شوند.

وي گفت: افزايش ورود گردشگران  درپسابرجام علاقمندی سرمايه گذاری در بخش گردشگری ايران  راافزايش داده است و من زمينه های سرمايه گذاری دراستان اردبيل را در دفتر كمسيون سرمايه گذارری استراليا مطرح خواهم كرد.

وی اضافه كرد: هماهنگی لازم را برای بازديد سرمايه گذاران استراليايی از استان اردبيل خواهد نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر