کد خبر: 866225
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره عسل ۱۹ مرداد ماه در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهلول تکلوی در جلسه برگزاری نخستین جشنواره عسل در مشگین‌شهر اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره عسل حمایت از تولید این محصول ارزشمند و نهادینه کردن مصرف عسل در فرهنگ غذایی است که به مدت چهار روز در قالب نمایشگاه در محل بقعه تاریخی شیخ حیدر مشگین‌شهر در 19 مرداد ماه برگزار می‌شود و به مدت 4 روز ادامه می‌یابد.

وی گفت: تمامی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی که در زمینه صنایع تبدیلی این محصول فعال هستند حضور خواهند داشت و بازدیدکنندگان می‌توانند با تخفیف ویژه این جشنواره عسل مورد نیاز خود را تهیه و با قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان به ویژه شهرستان مشگین‌شهر در تولید این ماده غذایی ارزشمند آشنا شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی افزود: استان اردبیل قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی در تولید عسل در سطح کشور دارد به طوری که سالانه بیش از 6 هزار تن عسل در استان تولید می‌شود که از این میزان یک هزار و 200 تن به مصرف داخل استان می‌رسد و بقیه به دیگر استان‌های کشور و کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس صادر می‌شود.

تکلوی بیان کرد: هدف از این نمایشگاه برندسازی عسل ناب سبلان به عنوان یکی از مرغوب‌ترین تولیدات عسل در کشور است که به همین دلیل با هماهنگی‌ها و تلاش‌های گسترده در سال‌های گذشته موفق شدیم بساط تمامی عسل‌فروشان حاشیه جاده‌ها را که محصولات نامرغوب خود را تحت عناوین مختلف به مسافران می‌فروختند جمع کنیم.

وی تصریح کرد:‌ برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته شاهد توسعه بخش تولیدات عسل در آینده‌ای نزدیک باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر