کد خبر: 866216
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور:
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: در حوزه فنی و اجرایی نظام یکپارچه‌ای در حال تصویب و ابلاغ است که آیینامه‌های این نظام یکپارچه نیز به استان‌ها تا اول پاییز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بالار در کارگاه اموزشی آیینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران استان اردبیل اظهار کرد: کشور ما در شرایط کنونی با محدودیت اعتبارات دولتی روبه‌رو است که در این شرایط اجرای پروژه‌های عمرانی کشور را باید پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در کشور اجرای بسیاری از طرح‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت پیمانکاران به شکل بومی در استان‌های مختلف و اعتماد به توانمندی آنها بتوان کارهای اجرایی مناسبی را انجام داد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه در اجرای طرح‌های بزرگ و متوسط شرکت‌های پیمانکاری و بخش خصوصی به شکل جدی ورود پیدا کردند، عنوان کرد: به عنوان نمونه در احداث و بهره‌برداری از آزادراه‌ها با استفاده از مشارکت بخش خصوصی سعی بر این است تا با بهره‌گیری از توان پیمانکاران مدیریت و سود حاصل از این مسیر به جیب پیمانکاران بومی در استان‌ها برود.

بالار یادآور شد: در حوزه فنی و اجرایی نظام یکپارچه‌ای تدوین شده و آیینامه‌های آن تا مهر ماه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا بر اساس این آیینامه‌ها کارهای حمایتی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد تشخیص صلاحیت مشاوران نیز بیان کرد: در این زمینه نیز آیین‌نامه‌هایی تدوین شده و مقرر است با در نظر گرفتن شرایط کلی در باب تشخیص صلاحیت مشاوران در استان‌ها طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یادآور شد: سیاست نظام فنی و اجرایی کشور بر این است تا در این شرایط رکود که مشکلاتی را متوجه شرکت‌های پیمانکاری کرده همواره از فعالیت و تلاش این شرکت‌ها حمایت کرده و زمینه ارتقای پایه پیمانکاران در استان‌ها بر اساس طرح‌ها و تخصص‌هایی که وجود دارد ارتقا پیدا کند.

بالار عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در صدور بخشنامه‌ها و ارائه طرح‌های مختلف موارد مورد نظر را گوشزد کرده و زمینه ارتقای این شرایط را به خوبی در سطح ملی فراهم آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر