کد خبر: 866215
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
رئیس انجمن صنفی ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل:
رئیس انجمن صنفی ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل گفت: در حالی که بزرگترین پروژه عمرانی در شمال استان اردبیل در قالب طرح پایاب سد خداآفرین در حال اجرا است پیمانکاران بومی در فعالیت در این پروژه معاف شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فتحی بیرون‌بر در کارگاه آموزشی آیینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران استان اردبیل گفت: پیمانکاران ما در سطح ملی و استان اردبیل با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که اگر نسبت به رفع آنها اقدامی انجام نشود این آسیب‌ها در این حوزه ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در مورد واگذاری اوراق اسناد خزانه است که در دو سال اخیر از سوی بانک مرکزی منتشر شده است،‌ عنوان کرد: هرچند روش انتشار اوراق اسناد خزانه یکی از روش‌های مرسوم در جبران کسری بودجه است اما باید در این فرایند ضوابط و شرایط خاص پیمانکاران نیز در نظر گرفته شود هر چند که در کشورمان 70 درصد سرمایه‌ها در اختیار بانک‌ها و کمتر از 30 درصد در اختیار بخش خصوصی است.

رئیس انجمن صنفی ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های پیمانکاری ما با توسل به بانک‌ها در حال اخذ تسهیلات با سود بسیار بالا هستند گفت: در این بین صدور اسناد خزانه و اوراق اسلامی کمر پیمانکاران را شکسته است و انتظار می‌رود در این حوزه با ورود به موقع جلوی دلال‌بازی‌ها گرفته شود.

فتحی‌بیرون‌بر با بیان اینکه در صدور برخی از اسناد و فروش آنها بازار کاذب به راه افتاده و پیمانکاران مجبور هستند با 23 درصد تنزیل اوراق خود را به دلالان بفروشند گفت: این امر سبب می‌شود تا پیمانکاران به عنوان بازوی اجرایی کشور در محرومیت و محدودیت به سر ببرد که انتظار می‌رود در خصوص ورود آنها به بازار سرمایه و همچنین حمایت از بخش خصوصی سیاست‌گذاری‌های درستی انجام شود.

وی یادآور شد: بیش از 8 هزار میلیارد تومان در شمال استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی طرح‌های حوزه کشاورزی و آب و خاک در حال اجرا است اما به دلیل پایین بودن رتبه پیمانکاران در اجرای این پروژه‌ها از توان پیمانکاران بومی استفاده نشده و این جای تاسف دارد.

رئیس انجمن صنفی ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل افزود: در حالی که پیمانکاران غیربومی در شمال استان اردبیل در اجرای این پروژه‌ها مشارکت دارند که چندان توجهی به نیروهای فنی و تربیت و تعالی آنها در استان انجام نمی‌شود و ما یک وضعیت چندان مناسبی را در حوزه رتبه‌بندی پیمانکاران و عدم ارتقای آنها در سال‌های اخیر شاهد نیستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر