کد خبر: 866213
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل حدود هزار و 275 شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کنند که در حوزه‌‌های مختلف شاهد کار اجرایی آنها برای عمران و آبادانی استان اردبیل هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی اسلامی در کارگاه آموزشی آیینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران استان اردبیل که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد شرکت پیمانکاری با یک هزار و 968 پایه و با رقمی معادل یک هزار و 630 میلیارد تومان ظرفیت پیمانکاری در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه عمده این شرکت‌های پیمانکاری در پایه پنجم فعالیت می‌کنند، گفت: تنها 11 مورد از این شرکت‌ها پایه یک و 36 مورد پایه دو هستند و مابقی که بیش از یک هزار و 873 مورد شرکت پیمکانکاری است در پایه پنجم فعالیت می‌کنند.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه مهندسان فارغ‌التحصیل با تاسیس شرکت‌ها موفق به اخذ پایه و راه‌اندازی شرکت پیمانکاری شده و این روند روبه افزایش است گفت: شورای فنی  و اجرایی استان نسبت به افزایش این ظرفیت‌ها و ارتقای توانمندی آنها تلاش روزافزونی را انجام می‌دهد.

اسلامی عنوان کرد: روند اعتبارات و بودجه عمرانی کشور حکایت از آن دارد که باید از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری به ویژه پیمانکاران بومی استفاده کنیم که ما در ارزیابی‌ها 25 امتیاز به شرکت‌های بومی اختصاص می‌دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: در کارهای عمرانی استان اردبیل باید از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری استفاده کرد که در این باب نسبت به ارتقای پایه آنها تا رتبه‌های یک و دو باید تلاش بیشتری را انجام دهیم که در این زمینه تلاش بر ارتقای این وضعیت است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: ما در بخش آمایش پرونده‌های ارجاعی به انجمن صنفی ساختمانی و تاسیساتی در استان انتظار داریم تا در ارتباط با ارتقای کیفی فعالیت‌ها و افزایش توانمندی شرکت‌ها و همچنین کاهش خطا به دنبال افزایش نظارت‌ها و حذف فیزیکی پرونده‌ها اقداماتی انجام شده تا روند کارها به شکل الکترونیکی و با استفاده از سایت مراکز علمی و دانشگاهی انجام شود.

اسلامی یادآور شد: با توجه به تفیذ اختیار به استان‌ها و باز بودن دست استان‌ها در حوزه صدور مجوزها امیدواریم با ارتقای وضعیت نظارتی و استفاده از کارشناسان زبده بتوانیم در حوزه پیمانکاری و نظام فنی و اجرایی اقدامات خوب و مثبتی را انجام دهیم.

در این کارگاه آموزشی مربوط به آیینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران که با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و همچنین پیمانکاران فعال استان اردبیل برگزار شد با دعوت از متخصصان و اساتید برجسته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مباحث کارشناسی دقیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر