کد خبر: 866211
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در بین بخش‌های مختلف اقتصادی بخش گردشگری و خدمات متنوع در این حوزه 38 درصد ظرفیت تولید ثروت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی  و گردشگری استان اردبیل گفت: اقتصاد مبتنی بر تولید ثروت در بخش‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی در کشورمان مورد توجه جدی قرار گرفته است به طوری که در این حوزه با سرمایه‌گذاری اندک می‌توان سود و منفعت بسیاری را نصیب کشور کرد.

وی به سرمایه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشورمان در کنار قابلیت‌های هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در کنار حفاظت از این مواریث تاریخی، طبیعی و فرهنگی ما می‌توانیم از این حوزه در بخش تولید ثروث بیشترین بهره و استفاده را ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی با تولید متنوع که مبتنی بر مهارت، تخصص و ظرافت است کار ارزشمندی را انجام می‌دهند که در این زمینه قطعا حمایت از آنها مورد دقت و توجه جدی ما است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بانک جهانی ظرفیت تولید ثروت در بخش‌های مختلف اقتصادی مشخص شده است، گفت: در بخش کشاورزی سنتی کمترین تولید ثروت و در بخش‌های خدمات و گردشگری بیشترین تولید ثروت را شاهد هستیم به طوری که تولید ثروت در بخش خدمات گردشگری تا 38 درصد است.

وی تصریح کرد: در بین اقتصاد مرسوم دنیا با تولید ثروت بیشتر سنگ، مواد مخدر و تولید علم بالاترین ارقام را به خود اختصاص داده است، افزود: ما به راحتی می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های حوزه علمی و گردشگری در این موقعیت موفق عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به پتانسیل ارزشمند سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشورمان اشاره کرد و گفت: در حالی که 45 درصد کل ذخایر سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ما در فلات ایران است اما تایلند بیشترین تولید ثروت را در این حوزه دارد و ما نتوانستیم از این قابلیت و توانمندی بیشتر استفاده کنیم که انتظار می‌رود صنعتگران و هنرمندان ما بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر