کد خبر: 866208
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه گردشگری در کشور در جایگاه هشتم قرار دارد ولی همچنان قابلیت و توانمندی این استان بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی توسعه استان اردبیل توجه به توریسم طبیعی و همچنین ورود گردشگران داخلی  و خارجی است تا با توجه به قابلیت‌های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی بتوانیم استان اردبیل را جزو سه استان شاخص حوزه گردشگری ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در همه مناطق استان اردبیل فعالیت‌های خوبی انجام شده است، گفت: ترکیب این فعالیت‌ها به همراه معرفی توانمندی‌ها از طریق رسانه‌ها می‌تواند زمینه خوبی را برای توسعه گردشگری استان اردبیل فراهم آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه همه ساله 8.5 میلیون گردشگر داخلی و 700 هزار گردشگر خارجی وارد استان اردبیل می‌شود گفت: ما اگر بتوانیم به ورودی این گردشگران تا 20 درصد هر سال اضافه کنیم زمینه برای توسعه همه جانبه استان و ایجاد اشتغال فراوان در بخش خدمات گردشگری فراهم می‌آید.

حاجی‌زاده از اجرای 11 پرژه زیرساختی درحوزه گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با صرف 28 میلیارد تومان اعتبار تا این لحظه در حال انجام است و امیدواریم با به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها زمینه جذب گردشگران بیشتری را شاهد باشیم.

وی به نمونه‌ای از توسعه گردشگری طبیعی در محور خلخال – ماسوله اشاره کرد و گفت: ما اگر بتوانیم تنها 20 الی 30 درصد گردشگران ورودی به این منطقه را به استان اردبیل هدایت کنیم قطعا در توسعه همه‌جانبه استان نقش مهمی را انجام داده‌ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه صنایع دستی به عنوان مکمل اصلی توسعه صنعتگری اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل در بیش از 60 رشته صنایع دستی متنوع تولید می‌شود به طوری که تنها در دستبافته‌های قالی، گلیم، جاجیم و ورنی بیش از 500 هزار مترمربع تولید را شاهد هستیم.

حاجی‌زاده ادامه داد: 800 هزار صنعتگر و هنرمند این حوزه با مهارت کامل در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند به طوری که عملکرد سازمان سبب شده تا در حوزه صنایع دستی نیز جایگاه پنجم را به دست آوریم.

وی افزود: قطعا توجه به حوزه صنایع دستی می‌تواند زمینه توسعه و توانمندی بخش گردشگری را نیز فراهم آورد که در این زمینه توجه به زیرساخت‌های اساسی مهم به نظر می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر