کد خبر: 866196
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان :
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: این استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی رتبه اول کشوری را در بخش ثبت نام و شرکت به صورت الکترونیکی کسب کرد.
علی سماکوش  در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان در سالن همایش کتابخانه مرکزی سمنان افزود: از نوزدهم فروردین تا بیستم تیر ٩٦ حدود 30 هزار و 758 نفر از اهالی این استان به صورت مکتوب و الکترونیکی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، این در حالی است که سال گذشته حدود سه هزار و 500 نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.
وی بیان داشت: از این تعداد حدود 20 هزار و 647 نفر به صورت الکترونیکی و 10 هزار و 111 نفر به صورت مکتوب در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این استان در بخش الکترونیکی به مقام اول کشوری دست یافت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تصریح کرد: به نسبت تعداد شرکت کننده به جمعیت، سرخه، آرادان و سمنان به ترتیب سه شهرستان برتر استان و مهدی‌شهر، میامی، گرمسار، دامغان و شاهرود به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط عنوان کرد و ادامه داد: در استان سمنان نیز بیش از 30 دستگاه اجرایی و خصوصی برای برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند.
وی افزود: قالب‌های متعددی مانند شعر، داستان، موسیقی و فیلم برای انتقال معارف وجود دارد، اما کتاب بهترین شکل برای توسعه فرهنگ رضوی و بازگشت به معارف دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تاکید کرد: احیای گفتمان رضوی، احیای حقوق و اخلاق در جامعه است، جامعه ای که در آن بداخلاقی حاکم است از فرهنگ رضوی به دور است و برای رسیدن به فرهنگ امام رضا (ع) موجب رسیدن به فضیلت و معرفت می شود.
در این نشست از شماری از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.
از نوزدهم فروردین تا بیستم تیر ٩٦ حدود 30 هزار و 758 نفر از اهالی این استان به صورت مکتوب و الکترونیکی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند، این در حالی است که سال گذشته حدود سه هزار و 500 نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.
 72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب در استان سمنان وجود دارد که 51 کتابخانه به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است و 19 کتابخانه به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل اداره می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر