کد خبر: 866195
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به ضرورت ارتباط نزدیک‌تر صنعت و دانشگاه، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای بهبود شرایط تولید نیازمند نیروهای فنی و مجرب برآمده از هم‌افزایی دانشگاه و صنعت است.
 محمد همتیان در دومین نشست صادرات غیرنفتی استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: باید با هم کاری و هم افزایی مراکز آموزش عالی، برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط آموزشی شاهد افزایش مهارت در نیروی کار باشیم.
وی با اشاره به این که مشکلات صادرکنندگان بخشی مربوط به استان و بخشی به کشور است، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات صادرات با همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه هم افزایی گمرک در دستور کار قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به اعلام آمادگی بانک ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید با نرخ سود فعلی، خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت دوازدهم و تدابیر در نظر گرفته شده، کاهش نرخ کارمزد بانکی منجر به کمک بیشتر به صنعتگران برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: آموزش 600 واحد تولیدی در سال 96 در اتاق بازرگانی در نظر گرفته شده و تا کنون بیش از پنج نشست آموزشی برای واحدها در سال 96 برگزار شده است.
علی اصغر جمعه ای افزود: در سال گذشته بیش از 16 جلسه آموزش در قالب کلاس های آموزشی مهارت های فروش، تولید برگزار شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: پیوند صنعت و دانشگاه و برگزاری دورهای تخصصی و عبور کردن از مرز آموزش های تئوری باید بیش از پیش برای بهبود تولید و کیفیت کالا و افزایش صادرات در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست در مورد برخی ناحیه های صنعتی استان سمنان که فاقد زیر ساخت های مناسب ازجمله آسفالت مناسب، ایستگاه آتش نشانی، خدمات زیربنایی و راه هستند تبادل نظر شد و مشکلات صادراتی چهار واحد تولید بررسی شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر