کد خبر: 866122
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
در چهارمين روز معاملات بورس تهران در اين هفته دماسنج بازار ۲۸ واحد رشد كرد اما سهام شركت‌هاي خودرويي يك دست با كاهش قيمت همراه شد. در عين حال قيمت سهام فلزات اساسي روند رو به رشدي را تجربه كرد.
به گزارش ايسنا، روز سه‌شنبه شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران ۲۸ واحد رشد كرد و به رقم ۸۱ هزار و ۳۱۳ واحدي رسيد. همچنين شاخص كل هم‌وزن با ۵۶ واحد افت به رقم ۱۷ هزار و ۶۷۸ واحدي رسيد. شاخص آزاد شناور نيز ۲۵ واحد افت كرد و تا رقم ۸۹ هزار و ۵۷۳ واحدي پايين آمد، اما شاخص بازار اول و بازار دوم هر يك به ترتيب ۲۵ و ۲۹ واحد بالا رفتند.
نماد شركت‌هاي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، معدن و صنعتي گل‌گهر، معدني و صنعتي چادرملو به ترتيب با ۶۸، ۲۷ و ۱۲ واحد تأثير مثبت روي دماسنج بازار بيشترين نقش افزاينده را روي شاخص داشتند، اما در طرف مقابل صنايع پتروشيمي خليج‌فارس، مخابرات و پارس خودرو به ترتيب با ۱۹، ۱۵ و ۱۴ واحد تأثير كاهنده بيشترين نقش پايين‌برنده را روي دماسنج بازار داشتند.
در گروه خودرو ۵۴ ميليون و ۸۴۳ سهم به ارزش ۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان در 6 هزار و ۳۷ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. در اين گروه تمامي نمادها با روند رو به كاهشي در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني مواجه شدند.
همچنين در گروه فلزات اساسي بيش از ۶۴ ميليون سهم جابه‌جا شد كه ارزش آن به رقم بيش از ۱۵ ميليارد تومان مي‌رسيد اما در اين گروه مخالف خودرويي‌ها تعداد بيشتر نمادها مقداري در قيمت پاياني رشد كردند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۱۲ ميليارد تومان بالغ شد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن بيش از ۴۶۲ ميليون سهم طي ۴۳ هزار و ۹۰۶ تومان داد و ستد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار