کد خبر: 866120
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
 معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارزگفت: از قاچاق كاهش يافته طي چهار سال اخير حدود 7 ميليارد دلار مربوط به صادرات مي‌شود كه عموماً كالاهاي سوختي را در بر مي‌گيرد.
 
سيد محمدرضا عبادي ديروز در نشستي خبري با اشاره به رقم 12/5 ‌ميلياردي قاچاق كالا كاهش يافته طي چهار اخير عنوان كرد: اين رقم حدود ۲۰ درصد تجارت كشور را در بر مي‌گيرد، در اين ميان حدود 7 ميليارد دلار از قاچاق هم مربوط به صادرات قاچاق بوده است كه كالاهايي مانند سوخت و... را شامل مي‌شود.
 
معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بيان اينكه در قالب كالاي قاچاق ممكن است محصولات غيرفرهنگي و غيراخلاقي يا حتي مواردي مانند سلاح‌هاي گرم و سرد وارد كشور شود، گفت: قطعاً هيچ گاه قاچاق كالا به صفر نمي‌رسد اما اكنون حدود 1/5 ميليارد دلار از حجم واردات قاچاق مربوط به كالاهاي ممنوعه مي‌شود.
 
معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به بحث قاچاقي كه از سوي كولبران صورت مي‌گيرد، اشاره كرد و گفت: از مجموع قاچاق كشور رقمي معادل 1/5 ميليارد دلار آن را مي‌توان به كولبران مربوط دانست كه در اين زمينه حدود ۶۰ هزار نفر و هر يك تا حدود 2 ميليون و ۷۰۰ هزار تومان كالا را روي كول خود حمل مي‌كنند.
عبادي همچنين به بحث‌هايي مانند مرزنشين‌ها، كولبران و لنج‌ها اشاره كرد و گفت: شايد تنها 5 درصد كالاي قاچاق كشور مربوط به كولبران باشد اما در موارد متعدد شاهديم، به عنوان مثال لنج‌هايي كه معافيت مالياتي دارند به اندازه ۷۳ نيسان كالا وارد كشور كرده‌اند.
از سوی دیگر قاسم خورشيدي سخنگوي مركزي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در نشست خبري ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در 12 تيرماه 96 اظهار كرد: از حجم قاچاق ورودي 12/1 ميليارد دلاري سال گذشته ۲۳ درصد مربوط به كالاهاي مسافري، ۱۹ درصد كولبري، ۱۶ درصد ته‌لنجي و ۱۲ درصد اقلام ممنوعه بوده‌اند كه مجموعا به ۷۰ درصد كل قاچاق ورودي به كشور مي‌رسد و ۳۰ درصد ديگر آن از طريق مبادي رسمي كه به 3/7 ميليارد دلار مي‌رسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
از جناب معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز باید سئوال کرد که ایا خبردارند در زندانهای کشور یک شغل پر درامد بنام "گردن گیری" وجود دارد.هر قاچاقچی که گیر میافتد به اینها پبغام میدهد که مثلا چند میلیارد تومان نقدی وماهیانه فلان مقدار و اینها جرم قاچاقچی را گردن میگیرند واصلا خیال بیرون رفتن از زندان را ندارند و چون مرتب جرم بگردن میگیرند همیشه تحت قرار هستند.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
این گردن گیر ها چون پول دارند معمولا صاحب خرج اتاق میشوند و زندانیهایی که دختر ودم بخت ویا زن جوان وبچه مدرسه ای دارند از اینها پول میگیرند و میشوند "نوچه" اینها و به این صورت "گردن گیر" های جدیدی شکل میگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار