کد خبر: 866114
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
متن زير گزيده‌اي از خاطرات خودنوشت و دستنوشته‌هاي شهيد رضا كرمي است كه همزمان با حضور در لبنان در بهار 62 نوشته شده است.
متن زير گزيده‌اي از خاطرات خودنوشت و دستنوشته‌هاي شهيد رضا كرمي است كه همزمان با حضور در لبنان در بهار 62 نوشته شده است. پرداخت شفاف و دقيق به حوادث بدون هيچ واسطه و ترسيم جزئي بسياري از وقايع از جمله نكات برجسته اين يادداشت‌هاست. بديهي است از لابه‌لاي اين خاطرات، بسياري از وقايع ناگفته در روابط بين ايران و سوريه و همچنين فضاي حاكم بر لبنان قابل استخراج است.
 مرگ بر شوروي ممنوع!
وقتي از تهران به دمشق رسيديم به ما گفتند آقا اينجا تبليغ ممنوع! مرگ بر شوروي ممنوع! از آنجا حركت كرديم به سوي مقري در يكي از شهرهاي سوريه به نام زبداني و بعد از آنجا به سوي لبنان.
 سه روز در بعلبك
به لبنان كه رسيديم به ما گفته شد اينجا آزاد هستيد هر چه مي‌توانيد براي ترويج اسلام تبليغ كنيد. از كنار شهر زحله و سه راه بيروت گذشتيم تا به شهري به نام بعلبك كه تقريباً شهر بزرگ لبنان است رسيديم. خدا گواه است تصور نمي‌كرديم مردم اينطور عاشق امام باشند و نسبت به ايراني‌ها در اين حد ابراز علاقه و محبت از خود نشان دهند.
گروه‌هاي زيادي در اين شهر هستند كه همه طرفدار اسرائيل و امريكا و فرانسه و... مي‌باشند اما جرئت كوچك‌ترين تعرضي به نيروهاي ايراني را ندارند و هركجا عكس امام را ببينند خوف سراسر وجود آنها را فرا مي‌گيرد.
در بعلبك سه روز بوديم. روزها ميان مردم و با مردم محروم و مظلوم لبنان برخورد داشتيم و شب‌ها نماز مغرب و عشا را به جماعت در مسجد اين شهر مي‌خوانديم. مردم از كودك و بزرگ، زن و مرد مي‌آمدند مسجد. بعد از سه روز راهي پادگاني به نام جَنَتا شديم. جنتا محلي است كه برادران لبناني توسط سپاه آموزش مي‌بينند و الان ما در اين پادگان مستقر هستيم.
 عكس امام روي تانك اسرائيلی
يكي از برادران نقل مي‌كرد وقتي سپاه به لبنان آمد و اسرائيل مردم را مي‌كشت، برادران سپاه عكس امام را بر روي يكي از تانك‌هاي اسرائيلي زدند. اسرائيلي‌ها با ديدن اين عكس چند كيلومتر به عقب بازگشتند و به دنبال اين اتفاق، اسرائيل سوريه را تهديد كرد اگر نيروهاي ايراني دخالت كنند دمشق را با خاك يكسان مي‌كنم. سوريه هم جلوگيري كرد و امام عزيزمان با هوشياري خاصي فرمود راه قدس از كربلا مي‌گذرد.
 شيعيان بريتال
يكي از شهرهاي شيعه‌نشين لبنان بريتال است كه مردمي غيور و عاشق انقلاب دارد. مدتي پيش يكي از شيعيان بريتال در اثر بمب‌گذاري دشمن در شهر بعلبك به شهادت رسيد. اين شهيد را از بعلبك به سمت بريتال مقداري پياده و مقداري با ماشين تشييع كردند. نزديك بريتال كه رسيديم مردم از زن و مرد كوچك و بزرگ به استقبال آمده بودند. زنان همه چادر مشكي با حجاب كامل و با پارچه‌اي سبز كه بر روي آن نوشته شده بود لبيك يا خميني.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار