کد خبر: 866104
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه به دنبال وحدت و انسجام هستيم، گفت: به دليل كمبود جا، از هيچ يك از نمايندگان ولي‌فقيه در استان‌ها براي حضور در مراسم تحليف دعوت نشد.
به گزارش مهر، در جلسه علني روز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي جليل رحيمي‌جهان‌آبادي در اخطار قانون اساسي خطاب به پزشكيان نايب رئيس مجلس كه رياست جلسه را بر عهده داشت، گفت: انتخابات رياست جمهوري و مراسم تحليف، با شكوه تمام برگزار شد و بيش از ۱۰۰ هيئت خارجي در مراسم تحليف حضور يافتند. آيا اين شرط برادري است كه بگوييم براي نماينده اهل سنت جايي در خانه ملت نبوده است، اهل سنت شهروندان باايمان و مرزبانان اين مملكت هستند. وي افزود: عزت و شرف ايران به حضور چند هيئت خارجي در مراسم تحليف نيست، عزت ايران به اين است كه همه قوميت‌ها و مذاهب در ايران مورد احترام باشند. رحيمي‌جهان‌آبادي از هيئت رئيسه مجلس گلايه كرد و گفت: هيئت رئيسه مجلس اجازه نداد كه مولوي عبدالحميد به عنوان نماينده اهل سنت در مراسم حضور يابد. وي پاسخ‌هاي رياست مجلس در جلسه غيرعلني را غيرقابل پذيرش خواند و گفت: بايد هيئت رئيسه از ملت ايران و اهل سنت عذرخواهي كند. مسعود پزشكيان نايب رئيس مجلس كه رياست جلسه را بر عهده داشت، گفت: آقاي لاريجاني قبل و بعد از جلسه اعلام كردند به دليل كمبود جا، هيچ‌كدام از نمايندگان ولي‌فقيه در استان‌ها به مراسم تحليف دعوت نشده‌اند. وي با تأكيد بر اينكه قصد توهين به قوميت‌ها و مذاهب وجود نداشته است، تصريح كرد: مولوي عبدالحميد اهل سنت است و همه اقوام، اساس و پايه اين مملكت هستند و قابل احترام مي‌باشند.
تعداد زياد مقاماتي كه از كشورهاي مختلف تقاضا داشتند در اين مراسم شركت كنند، اجازه نداد از بزرگان دعوت كنيم. شيعيان، اهل سنت، ترك، لر و كرد در كشور عزيز هستند و مملكت براي آنهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار