کد خبر: 866103
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: امريكايي‌ها سعي مي‌كنند ايران وادار به نقض برجام شود تا ديگر بازيگران و مراجع بين‌المللي از جمله آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را قانع كنند كه ايران به برجام پايبند نبوده است.
حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در خصوص رفتار امريكا در قبال برجام، اظهار داشت: تمام تلاش امريكايي‌ها اين است كه ايران از شرايط به وجود آمده در پسابرجام استفاده لازم را نبرد و با زنده كردن ادعاهاي سنتي خود در زمينه حقوق بشر و موضوع موشكي عليه ايران، به دنبال وضع تحريم‌هاي جديد هستند. نماينده مردم اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: ايران نيز دست امريكا را خوانده‌ و سعي مي‌كند در زميني بازي نكند كه خوشايند امريكاست، واشنگتن به دنبال اين است كه ايران از برجام خارج شود. وي با بيان اينكه پاشنه آشيل برجام برمي‌گردد به بندهاي 11 و 12 قطعنامه 2231 شوراي امنيت، افزود: اين قطعنامه به جاي قطعنامه‌هاي تحريمي ايران نشسته و به نوعي جنبه ضمانت اجرايي برجام را دارد و در اين قطعنامه تأكيد شده اگر يكي از طرفين توافقنامه، طرف ديگري را متهم به عدم‌پايبندي به برجام كند، شرايط به وضعيت پيش از برجام برمي‌گردد.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين موضوع يعني طرف‌هاي مقابل ايران مي‌توانند تحريم جديد وضع كنند و ايران نيز مي‌تواند مانند گذشته به فعاليت هسته‌اي خود ادامه دهد. فلاحت‌پيشه ضمن تشريح پاشنه آشيل برجام، متذكر شد: ايران به تعهدات خود پايبند بوده و تعديل‌ها را در برنامه هسته‌اي پذيرفته و در اين شرايط توپ در زمين طرف‌هاي مقابل است كه بايد تحريم‌زدايي كنند و تحت هر شرايطي عدم‌پايبندي هر كدام از طرفين، به ضرر ايران است. وي افزود: در توافقي مانند برجام تنها جنبه‌هاي حقوقي مؤثر نيست بلكه جنبه‌هاي سياسي آن نيز مؤثر است، اين موضوع امريكا را دست به عصا كرده زيرا بدون همراهي ساير كشورها نمي‌تواند به راحتي عدم‌پايبندي ايران را اعلام كند، طرف‌هاي ديگر بر اساس ادعاهاي امريكا تصميم نمي‌گيرند بلكه براساس گزارش‌هاي آژانس تصميم‌گيري مي‌كنند. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: امريكايي‌ها سعي مي‌كنند ايران وادار به نقض برجام شود تا ديگر بازيگران و مراجع بين‌المللي از جمله آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را قانع كنند كه ايران به برجام پايبند نبوده است و تحريم‌ها را بازگردانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار