کد خبر: 866101
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
توضيحات رئيس مجلس درباره حواشي روز تحليف
با وجود دسايس امريكا و برخي كشورها حضور چشمگير مقامات كشورهاي مختلف در مراسم سوگند رئيس‌جمهور نشان داد كه پروژه منزوي‌سازي ايران تا چه اندازه پوچ است و دولت‌ها بي‌اعتنا به اين دسايس به ايران علاقه‌مندند.
به گزارش فارس، ‌علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در آغاز جلسه علني ديروز مجلس با اشاره به حواشي مراسم روز تحليف در مجلس گفت: اين حضور نشانگر ارزشمندي مردم‌سالاري ديني در كشور ماست كه در اين منطقه كه متأسفانه بسياري از كشورها از نعمت مشاركت مردم در سرنوشت خود بي‌بهره‌اند، ايران پس از انقلاب اسلامي توانست نظامي مردم‌سالار را تأسيس كند و اين حضور احترام به رأي ملت و انتخابات و ارزش نظام جمهوري اسلامي بود. وي افزود: به‌‌رغم دسايس و همچنين حرافي‌هاي امريكا و برخي كشورهاي ديگر كه بارها فرياد مي‌زدند ايران منزوي در جهان است ولي براي اين امر ميلياردها دلار خرج كردند، حضور اين تعداد چشمگير از مقامات كشورهاي جهان نشان داد كه دولت‌ها بي‌اعتنا به اين دسايس علاقه‌مند به ايران هستند و با اين كار عملاً نشان دادند پروژه منزوي‌سازي ايران تا چه اندازه پوچ و بيراهه است.
لاريجاني ادامه داد: در هنگامه لفاظي‌هاي امريكا و اقدامات ايذايي آنها در محدود‌سازي تجارت با ايران اين حضور نمايانگر علاقه كشورها به داشتن رابطه تجاري با ايران و همكاري با ايران بود و نشان داد تحريم‌هاي امريكا تا چه اندازه بي‌مقدار است. لاريجاني خاطرنشان كرد: احترام كشورهاي مختلف به ملت ايران دستاوردي براي منافع ملي و امنيت ملي ايران بود كه تلاش شد با برخي‌حاشيه‌سازي‌ها اين دستاورد ديده نشود. وي افزود: متأسفانه چند سالي است كه آفتي گريبانگير كشور شده كه موضوعاتي كه مربوط به امنيت ملي و منافع ملي كشور است به سرعت به موضوعات جنايي تبديل شده و موجب خسارت مي‌شود و تلاش مي‌شود اقدامات پرارزش كه با زحمت و فكر حاصل مي‌شود با حاشيه‌سازي ضايع شود كه اين اجلاس هم از اين آسيب مصون نبود. لاريجاني خاطرنشان كرد: چرا احترام اكثر كشورهاي مهم دنيا را بي‌جهت و به‌خاطر برخي دسته‌بندي‌هاي سياسي داخلي كم‌مقدار جلوه مي‌دهيد و مقامات عالي‌رتبه كشورها براي حضور خود در يك مراسم داخلي كشور محاسبات زيادي مي‌كنند و با همه مسائلي كه امريكا و برخي كشورها ايجاد كرده بودند، حضور آنها نشانه دوستي و شكست آشكار پروژه منزوي‌سازي ايران بود كه دشمنان براي اجراي آن ميلياردها دلار هزينه كرده بودند. وي افزود: همچنين تصويربرداري چند نفر از نمايندگان با يكي از ميهمانان گرچه نوعي سهل‌انگاري بود اما تبديل آن به يك موضوع اساسي و نديدن اثرات مهم اجلاس در امنيت ملي كشور درست‌انديشي و نگاه ملي در آن نهفته نيست. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: حضور حدود 500 ميهمان خارجي در مجلس شوراي اسلامي ما را با محدوديت جا مواجه ساخت كه نتوانستيم از حضور همه بزرگان كشور دعوت كنيم و اعتذار ما را ان‌شاءالله مي‌پذيرند كه البته جفاست اين محدوديت جا به مسائل مذهبي يا قومي مرتبط داده شود.
لاريجاني با اشاره به موضوع تشكيل كابينه آينده خاطرنشان كرد: اميدواريم كابينه دولت آينده هر چه زودتر تشكيل شود و حركت اجرايي كشور شكلی جديد يابد. وي افزود: گاهي در برخي رسانه‌ها درباره برخي تعاملات بين مجلس و دولت درخصوص انتخاب وزرا سخن گفته شده كه متأسفانه اين امر هم ذهنيات و حدسيات است و غيرواقعي. انتخاب وزرا وظيفه رئيس‌جمهور و حق وي است و جز خود رئيس‌جمهور فرد ديگري نقشي در اين‌باره نداشته است و گمانه‌زني‌هاي رسانه‌ها مخصوصاً آنچه مربوط به مجلس و رئيس‌مجلس است واقعيت ندارد. رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: فراكسيو‌ن‌هاي مجلس با رئيس‌جمهور جلسه داشتند وتا آنجا كه من اطلاع دارم فراكسيون‌ها بيشتر معيارهاي خود را در مورد انتخاب افراد صالح بيان كردند و راجع به افراد نظري ندادند. حداقل در مورد رئيس مجلس قطعاً اينگونه است، لذا خواهش مي‌كنم به اصل موضوع توجه شود و به حواشي‌اي كه واقعيت ندارد، تمركز نداشته باشيد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار