کد خبر: 866061
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
حجت الاسلام ناصر نسیبی راد، امام جمعه هویزه:
این دست و پا زدن برای اینکه یک عکس در کنار خانمی که در دنیا مقامی چندان مهمی هم ندارد نوعی سبک سری یا نادیده گرفتن مقام و منزلت خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام ناصر نسیبی راد، امام جمعه هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مساجد نیوز، درخصوص سلفی گرفتن برخی از نمایندگان با خانم موگرینی، اظهار داشت: «شأن و منزلت نمایندگان و مسئولان بلندپایه نظام بسیار بیشتر از این است که بخواهند خود را سبک کنند که یک عکس سلفی با مهمان خارجی تهیه کنند. حتی یک شخص عادی از نظام مقدس جمهوری اسلامی به خارج از کشور سفر می‌کند  به عنوان نماینده این کشور باید جایگاه و شأن نظام را رعایت کند».

امام جمعه هویزه با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه شیعیان باید زینت ما باشند، عنوان کرد: «این دست و پا زدن برای اینکه یک عکس در کنار خانمی که در دنیا مقامی چندان مهمی هم ندارد نوعی سبک سری یا نادیده گرفتن مقام و منزلت خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. خودکم بینی یا خودباختگی در شأن نماینده‌گان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست».
وی در ادامه افزود: «اگر دیدارهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب با مسئولان و مردم را مرور کنید مشاهده خواهید کرد که همه شئون را رعایت کردند با وجود اینکه روسای مختلف جهانی خدمت ایشان می آمدند  بسیار عادی رفتار کرده و عظمت و شوکت نظام اسلامی را در نظر آنان به رخ می‌کشیدند».
امام جمعه هویزه با بیان اینکه ما باید از هر کاری که سبب تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی شود پرهیز کنیم، بیان داشت: «برخی از همین نمایندگان عنوان کردند که سلفی گرفتن آنها در مقام شوخی بوده است به آنها باید گفت که این عذر بدتر از گناه است.  بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) شیعیان آنها حتی در باب شوخی باید به گونه‌ای رفتار کنند که دیگران جرأت جسارت نسبت به آنها را نداشته باشند یا سبب کسر شأن آنان نشود».
وی بیان داشت: «این سلفی گرفتن‌ها نشان از عوام زدگی برخی از خواص دارد، چرا باید نماینده مردمی که با چندین هزار رأی وارد مجلس شده است در مراسم رسمی ریاست جمهوری با سلفی گرفتن عوام زدگی خود را به نمایش گذارد».
امام جمعه هویزه در پایان خاطرنشان کرد: «شاید شخصی برای شأن، مقام و منزلت خود ارزشی قائل نباشد اما وقتی به عنوان نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابل چشمان دنیا حاضر می‌شود باید  جایگاه و منزلت نظام را رعایت کند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار