کد خبر: 866051
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
توضیحات رئیس مجلس درباره حواشی روز تحلیف
رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: باوجود دسایس آمریکا و برخی کشورها حضور چشمگیر مقامات کشورهای مختلف در مراسم سوگند رئیس‌جمهور نشان داد که پروژه منزوی سازی ایران تا چه اندازه پوچ است و دولت‌ها بی‌اعتنا به این دسایس به ایران علاقه‌مندند.

جوان آنلاين: علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (17 مرداد ماه 96) گفت: روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم تلاش‌های آنان در توسعه کشور و ایجاد وفاق در افکار عمومی جهت حل مشکلات کشور در این مسیر پیش رو عامل پیشرفت و آبادانی کشور شود.

وی افزود: از مهمانان داخلی و خارجی که در مراسم سوگند رئیس‌جمهور حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم. حضور 500 نفر میهمان خارجی که 130نفر آن از مقامات عالی‌رتبه 105 کشور بودند در مجلس شورای اسلامی نوعی ارج‌نهادن به مردم سالاری دینی بود و دلالت بر چند امر داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اول حکایت از احترامی داشت که ملت‌ها و دولت‌ها برای ملت ایران قائلند که علی‌رغم تبلیغات مستمر قدرتمندان و صرف هزینه‌های زیاد آنان اما درخشندگی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و حرکت ملت ما تعلق خاطر آنان را به ملت نشان می‌دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این حضور نشانگر ارزشمندی مردم سالاری دینی در کشور ما است که در این منطقه که متاسفانه بسیاری از کشورها از نعمت مشارکت مردم در سرنوشت خود بی‌بهره‌اند ایران پس از انقلاب اسلامی توانست نظامی مردم سالار را تاسیس کند و این حضور احترام به رای ملت و انتخابات و ارزش نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: علی‌رغم دسایس و همچنین حرافی‌های آمریکا و برخی کشورهای دیگر که بارها فریاد می‌زدند ایران منزوی در جهان است ولی برای این امر میلیاردها دلار خرج کردند حضور این تعداد چشمگیر از مقامات کشورهای جهان نشان داد که دولت‌ها بی‌اعتنا به این دسایس علاقمند به ایران هستند و با این کار عملا نشان دادند پروژه منزوی سازی ایران تا چه اندازه پوچ و بیراهه است.

لاریجانی ادامه داد: در هنگامه لفاظی‌های آمریکا و اقدامات ایضایی آنها در محدود‌سازی تجارت با ایران این حضور نمایانگر علاقه کشورها به داشتن رابطه تجاری با ایران و همکاری با ایران بود و نشان داد تحریم‌های آمریکا تا چه اندازه بی‌مقدار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از همه بخش‌های مختلف دنیا از امریکای لاتین، اسیا، اروپا، افریقا، کشورهای اسلامی،‌ همسایگان و اتحادیه‌های مهم در این اجلاس شرکت کردند که این امر حکایت از آن داشت که حمایت و پشتیبانی از ملت و راه ملت و نظام جمهوری اسلامی و دولت ما جنبه منطقه‌ای ندارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: احترام کشورهای مختلف به ملت ایران دستاوردی برای منافع ملی و امنیت ملی ایران بود که تلاش شد با برخی‌ حاشیه‌ سازی‌ها  این دستاورد دیده نشود.

وی افزود: متاسفانه چند سالی است که آفتی گریبانگیر کشور شده که موضوعاتی که مربوط به امنیت ملی و منافع ملی کشور است به سرعت به موضوعات جنایی تبدیل شده و موجب خسارت می‌شود و تلاش می‌شود اقدامات پرارزش که با زحمت و فکر حاصل می‌شود با حاشیه‌سازی ضایع شود که این اجلاس هم از این آسیب مصون نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال نام چند کشور کوچک و کمتر شناخته شده را برجسته کردند و آن را بزرگنمایی کردند. آیا مقامات عالی‌رتبه از چین، روسیه،‌ هند، اندونزی، مالزی، عراق، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، فرانسه‌،‌ آلمان، انگلیس،‌ ایتالیا، اسپانیا، برزیل،‌ تونس، عمان، اتحادیه بین‌المجالس IPU، بین‌المجالس آمریکای لاتین، دانمارک، سوئد، نروژ و بسیاری از دیگر کشورها موضوع قابل پنهانی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: چرا احترام اکثر کشورهای مهم دنیا را بی‌جهت و بخاطر برخی دسته‌بندی‌های سیاسی داخلی کم مقدار جلوه می‌دهید و مقامات عالی‌ رتبه کشورها برای حضور خود در یک مراسم داخلی کشور محاسبات زیادی می‌کنند و با همه مسائلی که آمریکا و برخی کشورها ایجاد کرده بودند حضور آنها نشانه دوستی و شکست آشکار پروژه منزوی‌سازی ایران بود که دشمنان برای اجرای آن میلیاردها دلار هزینه کرده بودند.

وی افزود: همچنین تصویربرداری چند نفر از نمایندگان با یکی از میهمانان گرچه نوعی سهل‌انکاری بود اما تبدیل آن به یک موضوع اساسی و ندیدن اثرات مهم اجلاس در امنیت ملی کشور درست اندیشی و نگاه ملی در آن نهفته نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته حضور حدود 500 میهمان خارجی در مجلس شورای  اسلامی ما را با محدودیت جا مواجه ساخت که نتوانستیم از حضور همه بزرگان کشور دعوت کنیم و اعتزار ما را انشاءالله می‌پذیرند که البته جفا است که این محدودیت جا به مسائل مذهبی یا قومی مرتبط داده شود.

لاریجانی با اشاره به موضوع تشکیل کابینه آینده خاطرنشان کرد: امیدواریم کابینه دولت اینده هر چه زودتر تشکیل شود و حرکت اجرایی کشور شکل جدید یابد.

وی افزود: گاهی در برخی رسانه‌ها درباره برخی تعاملات بین مجلس و دولت درخصوص انتخاب وزرا سخن گفته شده است که متاسفانه این امر هم ذهنیات و حدسیات است و غیرواقعی. انتخاب وزار وظیفه رئیس‌جمهور و حق وی است و جز خود رئیس‌جمهور فرد دیگری نقشی در این باره نداشته است و گمانه‌زنی‌های رسانه‌های مخصوصا آنچه مربوط به مجلس و رئیس‌ مجلس است واقعیت ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فراکسیو‌ن‌های مجلس با رئیس جمهور جلسه داشتند وتا آنجا که من اطلاع دارم فراکسیون‌ها بیشتر معیارهای خود را درمورد انتخاب افراد صالح بیان کردند و راجع به افراد نظری ندادند. حداقل درمورد رئیس مجلس قطعا اینگونه است. لذا خواهش می‌کنم به اصل موضوع توجه شود و به حواشی که واقعیت ندارد تمرکز نداشته باشید.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
اقای لاریجانی " کم لطفی به شعور مردم کردید که چنین رفتار شرم اوری را سهل انگاری می نامید " تازه دیگران را محکوم
می کنید که نمایش تعامل ایران با کشورهای دیگر را زیر سوال برده اند" کاش معنای تعامل را حداقل برای نمایندگان مجلس
توضیح می دادید"که عده ای از نمایندگان با سلفی گرفتن با مهمان خارجی با چنان زست های جلف و سبک را فضای تعاملی برای کشور ندانند " و برنامه را تحت شعاع رفتار خود قرارندهند " گویا فراموش کردید که قرارست شما با این نمایندگان در برابر مادر تحریم های غرب " قدعلم کرده "ومصوبه بدهید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
این مایندگان بدلیل نزدیکی بیش از حد به دولت قاجاری روحانی خود هم قاجاری و عقب مانده شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
.اقای لاریجانی قصه برخورد شما با این فضاحت اشکار برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مصداق قضیه مادر ی نباشه که تقریبا با همین شیوه برخورد از یک تخم مرغ دزد ، شتر دزد درست کرد ، آقای محترم فضاحت به توجیه و بر خورد توجیهی نیاز ندارد ، اینا اعتبار ایرانو لکه دار کرده اند ، بر خورد متناسب میطلبد نه .......
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
آقای لاریجانی باب توجیه المسائل تان باز است . آیا عکس گرفتن از حامی مادر تحریم ها و به عبارت بهتر حامی شیطان بزرگ سهل انگاری است یا لگدمال کردن عزت ملت ایران ؟! شما گفتید حضور کشور های خارجی در مراسم تحلیف باعث انزوای آمریکا شده و موجب انعقاد قرارداد اقتصادی با ایران شده است ولی این سخن شما نوعی به حاشیه بردن مادر تحریم ها توسط آمریکاست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار