کد خبر: 866047
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تاکید کرد
علیرغم وجود سابقه هزاران ساله استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی، در اوایل قرن بیستم و با پیشرفت علم شیمی داروهای شیمایی توسعه و کاربرد فراوانی یافت. اما پس از مدت کوتاهی و با شناخته شدن عوارض این داروها تمایل برای مصرف داروهای شیمیایی کاهش و مردم تمایل بیشتری به استفاده از گیاهان دارویی پیدا کردند. این تغییر گرایش می تواند فرصت مناسبی برای تولید کنندگان گیاهان دارویی ایجاد کند تا بتوانند بازار از دست رفته خود را مجددا به دست آورند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان پتانسیل فوق العاده استان به لحاظ داشتن شرایط اقلیمی متنوع و تنوع گیاهی بالا گفت: البرز؛ دارای جایگاه ویژه ای از نظر گیاهان دارویی در ایران و جهان می باشد؛ و به همین دلیل می تواند ظرفیت قابل توجهی برای به دست آوردن بازارهای جهانی در این زمینه داشته باشد.

حامد فرضی؛ تصریح نمود: در همین راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به منظور اجرای سیاست های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر تخصیص 20 درصد از تعهدات پروژه تولید نهال به تولید گیاهان دارویی بومی استان، اقدام به تولید گیاهان دارویی نموده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ به تولید چهار گونه گیاه دارویی آویشن ، نعناع فلفلی ،گل گاو زبان و بادرنجبویه در نهالستان بزرگ کرج اشاره نمود و افزود: که تولید این گیاهان به صورت آزمایشی و برای اولین بار در این نهالستان صورت گرفته و می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای مجریان طرح های منابع طبیعی، زارعین، مرتعداران و عموم مردم باشد.

حامد فرضی ضمن اعلام آمادگی این اداره کل مبنی بر هرگونه همکاری با متقاضیان و مجریان کاشت و بهره برداری گیاهان دارویی در عرصه های مستعد استان مطرح نمود: در صورت کاشت گونه های دارویی مقاوم به خشکی و مستعد شرایط استان، علیرغم تأمین نیاز داخلی استان می توان نسبت به صادر این محصولات به سایر استان های کشور و همچنین کشورهای خارجی اقدام نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار