کد خبر: 866046
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
رضا تقی‌پور،عضو سابق شورای شهر اسلامی تهران:
رضا تقی‌پور، عضو سابق شورای شهر اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار استادنیوز پیرامون عملکرد قالیباف در زمان تصدی شهرداری تهران و سوابق اجرایی نامزدهای جدید این نهاد بیان داشت: «وقتی در مورد عملکرد صحبت می‌کنیم، این یک موضوع مطلقی نیست. طبیعی است که عملکرد در ارتباط با برنامه مفهوم پیدا می‌کند. همچنین باید دید […]
رضا تقی‌پور، عضو سابق شورای شهر اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار استادنیوز پیرامون عملکرد قالیباف در زمان تصدی شهرداری تهران و سوابق اجرایی نامزدهای جدید این نهاد بیان داشت:

«وقتی در مورد عملکرد صحبت می‌کنیم، این یک موضوع مطلقی نیست. طبیعی است که عملکرد در ارتباط با برنامه مفهوم پیدا می‌کند. همچنین باید دید که چه منابعی نیز در اختیار داریم. این‌ها محدودیت‌هایی است که برای یک مدیر اجرایی وجود دارد».
وی افزود:
«در مجموع، امروز آمار و ارقام و نسبت‌های قبل و بعد از مدیریت دوازده ساله شهرداری گویای آن است و این که برابر شاخصه‌های مدیرت شهری نسبت‌ها توسعه خوبی را نشان می‌دهند، به خصوص در سازه‌های عمرانی توسعه زیادی داشته‌ایم».
تقی‌پور در ارتباط با عملکرد در حوزه‌ فرهنگی شهر تهران ادامه داد:
در حوزه فرهنگی، برحسب تغییر فضای فرهنگی و اجتماعی نمی‌توان آن را کاملاً متوجه مدیریت شهری دانست. بحث جنگ نرم و برنامه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، یک مدیریت کلان در سطح کشوری را نیاز دارد. به نسبت آن چه که در گذشته انجام شده است، حجم و کیفیت برنامه‌های فرهنگی بیشتر شده است. از طرفی دیگر، حجم فزاینده اقدامات ضد فرهنگی دشمن، به خصوص خارج از کشور وجود دارد و در درون کشور نهادهای زیادی در راه مقابله با این اقدامات فعال‌اند. شورای اسلامی دوره‌های سوم و چهارم نیز در این رابطه تلاش زیادی داشته است».
وی در مورد سابقه و قابلیت نامزدهای جدیدی شهرداری تهران افزود:
«درست نیست که درباره اشخاص مستقیم سخن گفت. مردم خود عملکرد آن‌ها را ارزیابی کرده و درک می‌نمایند که آیا قابلیت اداره این شهر را دارند و یا خیر. در مورد مدیریت شهری جدید در انتخاب از پنج نفر نامزد معرفی شده، به عقیده بنده تنها دو نفر از آن‌ها ممکن است قابلیت اداره شهر تهران را داشته باشند و بتوانند این مسئولیت را به خوبی انجام دهند».
تقی‌پور در رابطه با اولویت‌های شهردار جدید تهران بیان داشت:
«برنامه‌های راهبردی و اولویت‌ها چیزی نیست که یک شبه تغییر نماید. خوشبختانه در دوره چهارم مدیریت شهری، برنامه پنج ساله دوم را تصویب نموده و اولویت‌ها را در آن لحاظ نمودیم. با توجه به این برنامه ها، اولویت اول توسعه حمل‌ونقل عمومی و به خصوص مترو است. همچنین توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی به جهت جلوگیری از خودروهای شخصی و مخصوصاً تک سرنشین از اولویت‌ها است.توسعه خطوط مترو شهری تهران، به این دلیل که در روی زمین فضایی را اشغال نمی‌کند و باعث کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا می‌شود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. اولویت دوم پیرامون محیط‌زیست و آلودگی‌ هوا است. علاوه بر این که توسعه حمل‌ونقل عمومی آن را می‌کاهد، برنامه‌های جامعی جهت کاهش آلودگی هوا مورد نیاز است. اولویت سوم نیز در مورد آسیب‌های اجتماعی است که مدیریت شهری باید مستقیما‌ً در آن مداخله نماید. همچنین در شورای شهر گذشته راهکارهای مناسبی مطرح شد و برنامه های جامعی نیز تدوین گردید».
وی در پایان خاطر نشان کرد:
«راه‌حل‌ها مستلزم همکاری جمعی و اراده ملی است و اولویت‌ها نیز باید رعایت گردد. زیباسازی، عمران و چهره شهر تهران به عنوان پایتخت متفاوت‌تر از گذشته است. حفظ برخی از استانداردهای جهانی که در دنیا هم مطرح است، باید در دوره‌های آینده نیز حفظ گردد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار