کد خبر: 866043
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
سال گذشته 300 هزار دلار انواع ماهیان زینتی از این استان به خارج از کشور صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز جمع خبرنگاران افزود: 111 واحد پرورش ماهی و آبزیان در داخل استان فعال هستند که در این تعداد 2410 تن ماهی و آبزیان تولید می شود.

سید مجید موسوی اظهار داشت: همچنین حدود 12 واحد ماهیان زینتی در استان وجود دارد که میزان تولید سالانه آنها حدود 12 میلیون قطعه ماهی است.

موسوی گفت: سال گذشته حدود 300 هزار دلار صادرات ماهی زینتی به خارج از کشور داشتیم، برنامه ای که برای توسعه شیلات در استان داریم با وجود 2 رودخانه دائمی کرج و طالقان به دلیل محدودیت های موجود عملا قابلیت استفاده در بحث شیلات در آن ها کمتر وجود دارد.

وی بیان داشت: ایجاد استخرهای دومنظوره با هدف تامین آب مزارع و پرورش ماهی از برنامه های در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این استخرها اقدام به پرورش ماهی قزل آلا خواهیم کرد و اگر در استان درجه حرارت لازم برای پرورش این ماهیان تامین نشود سیاست بر تغییر نوع پرورش از قزل آلا به ماهیان گرمابی است که اکنون در برخی از استخرها این کار آغاز شده است.

وی افزود: برای اجرای این برنامه در استان هماهنگی های لازم با بانک کشاورزی انجام شده تا اعتبارات مورد نیاز جهت این طرح به علاقمندان به صورت تسهیلات با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله داده شود که این اعتبارات در زمینه ماشین آلات، لوازم و امکانات مورد نیاز، مکانیزاسیون به خصوص مکانیزاسیون هواده ارایه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به عنوان سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی هست بحث پرورش ماهی در قفس بوده که به صورت عمده در دریا انجام می شود اما در البرز به صورت فناوری انجام خواهد شد.

وی گفت: یعنی وسایل، ماشین آلات، اتصالات و لوله های مورد نیاز برای اجرای این طرح در شهرک صنعتی اشتهارد تولید می شود و از این استان به استان های دیگر فرستاده می شود.

موسوی افزود: برنامه ای دیگر تحت عنوان آگاهی دادن به مخاطبین در جهت افزایش مصرف سرانه داریم به طوریکه در سال گذشته در ماهی سرا برنامه ای با حضور خانواده ها برگزار شد که این برنامه را در سال جاری هم برگزار خواهیم کرد به طوریکه با راه اندازی کارگاه های آموزشی برای کارشناسان و مخاطبین و مردم، آنان را تشویق و ترغیب به مصرف ماهی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار