کد خبر: 866027
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
رئیس حوزه هنری اصفهان اعلام کرد :
برترین روش برای رونق تئاتر؛ مردمی کردن هنر نمایش است که ازاین طریق تئاترمورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش جوان آنلاین، رئیس حوزه هنری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: شغل خبرنگاری به اندازه ای اهمیت دارد که در همه بخش ها نیاز به آن حس می شود و در راستای پیشبرد کشور در زمینه های مختلف موثر است.

مهدی احمدی فر با اشاره به اینکه عرصه فرهنگی نیازمند کار مداوم جریان ساز و پیوسته است تا زمینه های لازم در جامعه پدیدار شود، افزود: خبرنگاران از ارکان اصلی جامعه هستند که در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید به ویژگی ذوق و استعداد درونی، هنر شخصی و علم و دانش آراسته باشد، بیان داشت: در واقع در حوزه مشاغلی مانند خبرنگاری، ذوق و هنر اصلی ترین بخش توانمندی است و مهارت در مرحله بعدی قرار دارد.

وی پیوست رسانه ای در همه بخش ها را از  ضروری ترین عناصر موفقیت برشمرد و ابراز داشت: به عقیده کارشناسان پیش از انجام هر کار توسط یک نهاد باید پیوست رسانه ای را شناخت و سپس به انجام کار اقدام کرد که این ضرورت در حوزه فرهنگ و هنر دوچندان حس می شود.

احمدی‌فر در ارتباط با وضیت تئاتر در اصفهان تاکید کرد: یکی از مشکلات تئاتر در اصفهان کمبود فضای مناسب است و سالن اجرا و پلاتوی تخصصی کم داریم.

وی افزود: زمینه ایجاد پلاتوی تخصصی توسط حوزه هنری فراهم شده است و تا پیش از پایان سال ۹۶ این فضا آماده می شود که امیدواریم کمک موثری برای اهالی تئاتر باشد.

رئیس حوزه هنری اصفهان در ادامه به موضوع ادبیات دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه اصفهان بیشترین سهم را در مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس داشته است، اظهار داشت: در زمینه ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس واحدهای مختلفی در حوزه هنری فعالیت دارند و در این راستا یکی از مطالبات از حوزه هنری فعالیت در زمینه ادبیات پایداری و دفاع مقدس است چراکه توجه به جنبه های دراماتیک در بحث ادبیات دفاع مقدس حائز اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است و خاطرت دفاع مقدس در واحد ادبیات پایداری در حال ثبت شدن است، تصریح کرد: کتاب هایی از خاطرات فرماندهان دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان و آزادگان اصفهانی در حال تدوین است که در هفته دفاع مقدس، بسیج، دهه فجر و هفته هنر انقلاب رونمایی می شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان همواره از خاستگاه‌های اصلی تئاتر و هنر نمایش طنز و اجتماعی بوده است، بیان داشت: رکود و کم فروغی در زمینه هنر تئاتر در تمام کشور ایجاد شده است و باید این مشکل رفع شود.

وی افزود: حوزه هنری به تئاتر نگاه ویژه خواهد داشت و در این راستا بازسازی سالن سعدی و ساخت پلاتوی حرفه‌ای در دست اقدام است.

احمدی‌فر با اشاره به اینکه بازگشایی دفتر تئاتر بچه های مساجد از اقدامات ارزشمند در این زمینه است، تاکید کرد: برترین روش برای رونق تئاتر مردمی کردن هنر نمایش است که از طریق راه‌اندازی تئاتر بچه‌های مساجد و رونق تئاتر خیابانی قابل دسترسی است.

احمدی‌فرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان ابراز داشت: قرار است با همکاری انجمن موزه داران اصفهان طراحی نخستین موزه مجازی در سطح کشور در حوزه هنری اصفهان انجام می شود تا آثار هنرمندان کشور و استان در این فضا به نمایش گذاشته شود.

احمدی‌فر با بیان اینکه پس از فوت زاون در بخش هنرهای سینمایی و تصویری وقفه‌ای ایجاد شد، اضافه کرد: امید است در نیمه دوم سال کانون فیلم حوزه هنری بار دیگر راه اندازی شود و رونق این حوزه را نیز شاهد باشیم.

.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار