کد خبر: 865860
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: 80 درصد استفاده کنندگان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در منازلشان از این امکانات استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به همت نیروی انتظامی در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در هزاره سوم که عصر توسعه و پیشرفت اطلاعات و فناوری‌های جدید در عرصه اطلاع‌رسانی است کار خبری بسیار سخت و پیچیده شده است که در این شرایط بالاترین رکن در اطلاع‌رسانی سرعت و دقت بیشتر در اعتماد آفرینی برای جذب مخاطبان است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به یک دهکده کوچک در سایه تعاملات و ارتباطات تبدیل شده است، گفت: در کشورمان بیش از 70  درصد مردم اطلاعات روزانه خود را از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند که در بین آنها تلگرام با 94 درصد استفاده کننده بیشترین مشتری را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه استان خوزستان در استفاده از تلگرام رتبه اول و تهران نیز رتبه هفتم را دارد، گفت: 60 درصد استفاده کنندگان از تلگرام در ساعت 8 تا 12 شب با مراجعه به این فضای مجازی اطلاعات خود را دریافت می‌کنند به طوری که 80 درصد استفاده کنندگان در منازل از این اطلاعات بهره‌مند می‌شوند.

ستوده عنوان کرد: در عصری که توانایی در سایه دانایی است باید در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن هم به شکل واقعی و حقیقی تلاش کنیم که در این زمینه اولین شاخصه توجه به واقعیت‌ها است چرا که اگر اعتماد مخاطب را جلب کنیم قدم موثری را به پیش رفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در کنار توجه به واقعیت‌ها، ذوق و استعداد در اطلاع‌رسانی و خبر دهی بسیار مهم است که چگونه یک خبرنگار به شکل گزینشی با استخدام کلمات سعی می‌کند امر اطلاع‌رسانی را انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل رغبت خبرنگاران را به انتخاب خبر دسته اول یادآور شد و گفت: در کنار سرعت اطلاع‌رسانی باید یک خبرنگار اطلاعات وسیع علمی و جامعی از موضوع داشته باشد که این امر می‌طلبد خبرنگاران به آموزش‌های تخصصی و ساده‌نویسی خود را آراسته کنند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز با بیان اینکه دو بازوی امنیتی و اطلاع‌رسانی در جامعه باید دست به دست هم دهند تا آرامش واقعی را در جامعه برقرار سازند، گفت: اگر این دو مجموعه در کنار هم قرار گرفتند قطعا زمینه تامین امنیت و آگاهی‌بخشی عمومی فراهم می‌آید.

سید ناصر اسحاقی گفت: در این فضا مسئله پیشگیری  آگاهی بخشی عمومی بسیار مهم است که در یک تعامل  و همپوشانی نیروی انتظامی می‌تواند از ظرفیت خبرنگاران استفاده کرده و این امر را به نتیجه برساند.

وی افزود: تنها در حوزه خبرنگاران و فعالان سیاسی است که در وقوع جرایم هیأت منصفه تشکیل می‌شود تا بر اساس تاثیرپذیری افکار عمومی میزان جرایم یک خبرنگار که به خاطر مسائل صنفی اقدام به انتشار مطلبی کرده بیشتر مشخص شود.

در ادامه این مراسم معاون امور اجتماعی و اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نیز با اشاره به تعغامل خوب نیروی انتظامی با اصحاب رسانه گفت: ما در سال گذشته و نیمه اول امسال اقدامات خوبی را در ارسال اخبار، انتشار آن و همچنین برگزاری نشست‌های مشترک انجام دادیم و این فعالیت‌ها همچنان مورد توجه و مدنظر ما است.

سرهنگ نوری گفت: با تاکید فرماندهی انتظامی کشورمان ما همه ساله در گرامیداشت روز خبرنگار از فعالان این عرصه تجلیل می‌کنیم و این به معنای قدرشناسی از همت و تلاش فعالان این عرصه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر