کد خبر: 865858
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی طولانی‌ترین پل معلق مشگین‌شهر جذب گردشگران خارجی در مشگین‌شهر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگ و هنر در پل معلق مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال حاضر با راه‌اندازی طولانی‌ترین پل معلق مشگین‌شهر جذب گردشگران خارجی در مشگین‌شهر افزایش یافته است که انتظار می رود در تعطیلات باقی‌مانده تابستان شاهد حضور گردشگران خارجی در منطقه باشیم.

وی با اشاره به این که جذب گردشگران خارجی نیازمند ایده‌ها و طرح‌های نوین است، افزود: پل معلق مشگین‌شهر توانسته است با خلق طرح‌ها و ایده‌های جدید گام بزرگی در جذب گردشگران خارجی بردارد که این یک امتیاز بزرگ برای منطقه بوده و تلاش مسئولان مجموعه گردشگری پل معلق مشگین‌شهر در این زمینه شایسته تقدیر و قدردانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد که شکوفایی این وضعیت نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که رفته رفته بر روند سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مشگین‌شهر افزوده می‌شود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: فرهنگ و تاریخ هنر مشگین‌شهر در نوع خود بسیار ویژه است که اگر بتوانیم این فرهنگ و هنر را به همگان معرفی کنیم گام بزرگی در توسعه زیرساخت‌های استان برداشته می‌شود.

وی با بیان این که موفقیت بخش گردشگری نیازمتد توسعه بخش گردشگری و فرهنگی است، بیان کرد: مجموعه گردشگری پل معلق مشگین‌شهر در این زمینه توانسته با اهتمام جدی مسئولان فرهنگی بخش گردشگری منطقه را دچار تحول عظیمی کند که نیاز است بقیه مجموعه‌های گردشگری استان نیز به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر سرعین به دلیل برخی عوامل در جذب گردشگران خارجی موفق عمل نکرده است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند شاهد حضور گردشگران خارجی در نقاط مختلف استان اردبیل باشیم.

کریم حاجی‌زاده همچنین در جمع خبرنگاران مشگین‌شهر اظهار داشت: تلاش ما این است که از ظرفیت تمامی مناطق جغرافیای استان اردبیل به نحو احسن استفاده کنیم و اگر بخواهیم میزان سرمایه‌گذاری در دو شهرستان مشگین‌شهر و سرعین را مقایسه کنیم می‌توان گفت که این شهرستان دارای قابلیت ذاتی است.

وی افزود: در حال حاضر 470 پروژه مصوب شده گردشگری در سطح استان اردبیل قرار دارد که 170 مورد آن مربوط به مشگین‌شهر است که این موضوع نشان دهنده قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها و توسعه قابل توجه منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: مزیت‌های این شهرستان نسبت به شهرستان سرعین این است که چشم‌اندازهای طبیعی نسبت به سرعین بیشتر است و آبگرم‌ها در یک جا متمرکز نشده‌اند که این موضوع سبب شده که گردشگران برای مراجعه به آبگرم‌ها مناطق مختلف شهرستان را ببینند.

حاجی‌زاده بیان کرد: وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان سبب شده که سرمایه‌گذاری در این شهرستان به طور قابل توجهی کاهش یابد و جذب گردشگران نیز ملزوم به تجهیز آبگرم‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی است که در این زمینه باید اقدامات لازم مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جزو پیش‌بینی‌های بنده شهرستان مشگین‌شهر جزو شهرستان رتبه یک استان خواهد بود و اگر پروژه‌های بزرگ در این شهرستان به سرانجام برسد این شهرستان هدف گردشگری بین‌المللی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر