کد خبر: 865857
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
معاون آموزش و پرورش اردبیل:
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده حدود ۱۶.۹ درصد از جمعیت استان بی‌سواد هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف احمدی در جلسه بررسی برنامه‌های آموزشی در اردبیل اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده حدود 16.9 درصد از جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان اردبیل جزو افراد بی‌سواد محسوب می‌شوند که در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم هستیم.

وی افزود: با توجه به این که مشکل بی‌سوادی ریشه در افزایش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات بسیار دیگری دارد بنابراین باید تمام سعی و تلاش ما در این زمینه حل این مشکل باشد تا بتوانیم با همکاری و مشارکت همدیگر بی‌سوادی را در استان به حداقل برسانیم و از اثرات مخرب بی‌سوادی که جامعه را تهدید می‌کند در امان بمانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده جمعیت باسواد در شهر 87.3 درصد و  در روستا 74.1 درصد را تشکیل می‌دهد که در مناطق روستایی و شهری با اختلاف 13.2 درصدی باسوادی روبه‌رو هستیم و به همین منظور ارائه راهکارهای اساسی و اتخاذ تصمیمات مهم در این زمینه امری لازم و ضروری است.

احمدی بیان کرد: طبق آمار به دست آمده نرخ باسوادی در بین مردان بیشتر از زنان است به گونه‌ای که که 88.8 درصد مردان باسواد هستند و 77.1 درصد زنان نیز جزو افراد باسواد استان محسوب می‌شوند که تلاش برای بیشتر شدن 83.1 درصدی جمعیت باسواد استان باید جدی‌تر شود.

وی تصریح کرد: تعداد 98 هزار و 597 نفر از بی‌سوادان استان در مناطق شهری و تعداد 93 هزار و 996 نفر در مناطق روستایی سکونت دارند که آموزش در حوزه سوادآموزی یکی از راهکارهای مهم در این زمینه است و امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر