کد خبر: 865852
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
بازهم استفاده اشتباه از تصویر« مهدی طحانیان» موجب نگرانی‌شد
مهدی طحانیان آزاده‌ ۱۳ساله‌ اردستانی که ۹ سال از بهترین سال‌های عمر خود را در اسارت سپری کرد.

 
بزرگ‌مردی كوچك  كه سال‌ها پیش، در شرايط خفقان‌‌‌آور اردوگاه‌های عراق، با امتناع جسورانه‌اش از مصاحبه با «ناصره شارما» بانوی خبرنگار بی‌حجاب هندي-که بالاخره او را وادار به رعایت حجاب کرد- به چهره‌اي بين‌المللي تبديل شد.

 
آن‌چه در مصاحبه مهدی طحانیان با خبرنگار هندی در خور توجه است، فقط شجاعت و شهامت این آزادة نوجوان نیست؛ بلکه ولایتمداری و هوشمندی شگفت‌آور و تیزبینی مهدی طحانیان در پاسخگویی و مواجهه با رسانه‌هاست. مهدی طحانیان اسطورة نوجوان دیروز، همچنان آزادمرد است و بدون تردید عنوان «آزادگی» همچنان زیبنده اوست. امروز او به لحاظ کردار و رفتار و منش، آزاده‌ای مثال زدنی است که به قول آزادگان دیگر و همبندی‌هایش در آن اردوگاه با کسی مورد قیاس قرار نمی‌گیرد.

 
«علیرضا رحیمی» آزادة جانباز و ۱۴ ساله‌ از اهالی شوشتر و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی که حدود  ۲ سال در اسارت بسر برد. اگر به ویدیوی مصاحبه با خبرنگار هندی مراجعه کنید، بدون شک این آزاده بزرگوار را نیز خواهید دید که خانم«شارما» پس از آنکه به درخواست مهدی طحانیان به حجاب تن داد، در حالی که پوشش به سر داشت با نوجوان دیگری مواجه شد که او را با خواندن شعرِ: «ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطابست...» مخاطب قرار داده بود.

 
آزادی زود هنگام علیرضا رحیمی که در هنگام آزادی بدون مهدی طحانیان به ایران بازگشته بود موجب شد تا ایشان مورد توجه رسانه‌های داخلی قرار بگیرد. آنچه مسلم است عدم حضور مهدی طحانیان -که همچنان درغربت اسارت بسر می‌برد -موجب شد تا شرایط به گونه‌ای به نفع علیرضا رحیمی رقم بخورد تا امروز...

 
اینک سال‌ها از آن واقعه می‌گذرد، اما به محض مشاهده حرکاتی که احتمالاً متناسب با فرهنگ و ارزش‌های انقلابی نیست، باز هم تیرهای بی‌رحم اغلبِ رسانه‌ها و جماعتی، سهواً یا عمداً «مهدی طحانیان» را نشانه می‌گیرد!

 
آن‌چه موجب نگرانی است، عکس انداختن جمعی از اعضا محترم مجلس شورای اسلامی با مهمانان مراسم تحلیف رئیس محترم جمهور نیست- اگرچه در بین این افراد« علیرضا رحیمی»آزاده عزیز و نوجوان آن روزها نیز دیده می‌شود!- اما پخش این تصویر به همراه عکسی از «مهدی طحانیان» موجب شد بار دیگر این اشتباه تاریخی را به مخاطبان شبکه‌های مجازی یادآوری کنیم تا مسئولیتمان را در برابر خبرهای نادرستی که منتشر می‌کنیم، از یاد نبریم که بی‌تردید جهان حساب نزدیک است...
 
«او» مهدی طحانیان نیست... 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار