کد خبر: 865846
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
راستگردانی
بدون برنامه امور جاری مملکت را اداره کردن ره به ناکجاآباد بردن است.
حجت امرایی، استاد دانشگاه جیرفت در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، مهم ترین مشکل مردم را دغدغه معیشتی عنوان کرد و خواستار تلاش دولت برای رفع این مشکل شد، اظهار کرد: «دین و فرهنگ مردم با رفع مشکلات معیشتی پابرجا می ماند. شعار دولت پهن کردن سفره مردم بود در حالی که درآمدها با هزینه ها یکسان نیست. وضعیت اقتصادی مردم بدتر شد».

این استاد دانشگاه همچنین خواستار تعامل جمهوری اسلامی ایران با دنیا شد و تأکید کرد: «این تعامل نباید استعمارپذیر باشد، بلکه هویت ایرانی در جامعه جهانی به درستی شناسانده شود. برای نمونه در فاجعه منا ۵۰۰ نفر به شهادت رسید و مردم منتظر عکس العمل دولت بودند، ولی دولت کاری نکرد که این هویت ایرانی را به شدت زیر سؤال برد، چون عربستان کشوری نیست که بتواند ایرانی را در منگنه قرار دهد».
وی افزود: «البته نباید به کشوری گرفتار جنگ شد، بلکه با تعامل سازنده و عزتمندانه به دنبال رفع مشکلات و تحریم های سیاسی، اقتصادی و… بود».
امرایی با تأکید بر این که رؤسای جمهور باید به دنبال اجرای برنامه های نیم و یک قرنی باشند نه امور جاری، عنوان کرد: «در جامعه ثبات مدیریتی در رده های مدیرکلی و… نداریم. بلکه مدیران تنها در جهت حفظ کرسی خود تلاش می کنند بدون این که برنامه و راهکاری داشته باشند. بخواهیم بدون برنامه ریزی بلند مدت و با تکیه بر نفت امور جاری را اداره کنیم چوپان هم می تواند چنین کاری بکند. مناظرات انتخاباتی افزون بر ایجاد بی اعتمادی به هیأت حاکمه، عمق ضعف مدیریت در کشور را مشخص کرد وگرنه مردم به خاطر حفظ امنیت کشور در انتخابات شرکت کردند».
استاد دانشگاه جیرفت، یکی دیگر از مشکلات جامعه را انجام برنامه اقتصادی بی برنامه برشمرد و عنوان کرد: «روزانه ۲ الی ۳ میلیون بشکه نفت فروخته می شود ولی پول آن در سفره مردم می رود؟ افرادی را می شناسم چند روز در سر سفره شان نان خالی نیز ندارند! چه کسی باید جوابگوی این ها باشد. یارانه را دولت سلیقه ای و بی رگ و ریشه احمدی نژاد بر کشور تحمیل و مردم را گرفتار چنین مصیبتی کرد. افراد بدون برنامه که به فکر جامعه نبودند را در رأس کار قرار داده بود. در این دولت نیز طی چهار سال اوضاع تغییر نکرد. شعار می دهند تورم رفع شده، در حالی که در کشور رکودی نبوده و افراد فعالیت اقتصادی ندارند».
امرایی همچنین با انتقاد از وجود قاچاق در کشور، منشأ تمام مشکلات را وجود هیأت دولت ضعیف در دولت های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: «دولت را نمی توان طایفه ای، قبیله ای و حزبی اداره کرد، حزب هم اگر می خواهد دخالت کند باید افراد با لیاقت را برای عبور از مشکلات معرفی کند. افرادی را باید به کار گرفت که کارآمد، مدیر و لایق باشند هر چند از احزاب و گروه های مختلف باشد. مقام رهبری نیز به دولت توصیه و مشورت داشته و اجازه ندهد که دولت بیراه رود».
این استاد دانشگاه، ریشه کن کردن فقر مطلق را بعید عنوان کرد و اظهار داشت: «دولت اگر بتواند دست های نامرئی را از قاچاق کالا کوتاه کند می تواند جامعه را به یک رونقی برساند ولی نمی توان در طی ۴ سال فقر را از جامعه ریشه کن کرد. با یارانه نمی تواند مشکلات را حل کرد چون ۱۰ برابر آن را جیب مردم خارج می کند. به این خاطر مردم در مذیقه هستند و برخی در نانوانی حساب دفتری برای قرض گرفتن نان دارند».

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
ب در عزیز ، دراین دور بغیر قاچاق پولی که از فروش نفت باید به کشور بر گردد ، بساط. تحریمها به ویژه دراین دولت ، چون بر میگردد ، لذا اینها تبدیل به کالای وارداتی میکنند و وارد کشور در حچمهای وسیع و بیمورد میکنند که این خود بیشتر از قاچاق کمر تولید را شکسته است . واردات در کنار قاچاق و مهمتر از همه نظام بانکی مریض ربا گس. تولید برانداز ،سخنان نقطه مثلث شومی است که در کنار مدیران سیاسترده ناکارآمد و....... کمر تولید و عزت و شرف و.......ایران و ایرانی را شکسته اند . ضمنا حذف یارانه ها ی دولتی و تبدیل آن به شیوه نقدی و از س. اجبار برای همه ،موضوعی نیست که به همین سادگی تحلیل میکنید ، دولت هم اکنون اگر به شیوه قدیم یارانه میداد فقط در یک مورد ازاد سازی بنزین و سوختی که بعضیها تا تورم بالای جند درصد نیز پیش بینی کرده بودند ، لنگ میماند و........ ودر سایر موارد که مجال این گفتار نیست تازه قرار نبود پ درختها بدین منوال ادامه یابد کهعمر دولت قبلکفاف نواقص ان را نداد و..... اما جای تاسف جایی است که دولت بعد و مجلس و.... در رفع نواقص اجباری ان هیچ تلاشی نکردند ولی دولت بیشترین منافع رااز این اقدام دولت قبل کرده و میکند و....... پس علمی واقتصادی بهتر است تحلیل شو د ..........
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
اقا چوپان میداند گوسفندان را صبح برای چرا به کدام مرتع ببرد وغروب چگونه انها را سالم به اغل باز گردند.بعضی چوپانها کوسفندان را برای چرا بجای مرتع به بیابان لم یزرع میبرند وسایه ای برای خودشان مییابند و به نواختن نی مشغول میشوند وفراموش میکنند گوسفندان را به اغل باز گردانند.درنتیجه کوسفند بینوا که به جوپان اعتماد کرده است باید "تشنه وگرسنه" با گرگها اقتصادی چامعه مبارزه کند که لباس میش پوشیده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
جناب استاد ولله اگر چوپانها اداره میکردند شاید دامداری کشور به خودکفایی میرسید الان دست به هر جا میگذاری خرابه
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
احتمالا همینطور است وضعیت اصف بار بی برنامگی و بیکاری و هزاران معضل دیگر طی این 4 سال پیش رو وضعیت مملکت و مردم را تحدید میکند .گویا آخرش باید دست چوپان را بوسید تا حداقل بر اساس نظم و ترتیب تعدادی گوسفند که از صبح به دست چوپان سپرده میشوند تا غروب که سالم بر گردانده میشوند را بوسید . بازهم این چوپان یک برنامه و نظمی در کارش وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار