کد خبر: 865832
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه سالانه افزون بر2 میلیون و 400 هزارتن محصول کشاورزی در این استان تولید می شود، گفت: میزان برداشت محصولات زراعی وباغی استان در هکتار بیش از 3 برابر میانگین کشوری است.

سید مجید موسوی در دومین نشست شورای ترویج و برنامه ریزی زکات در سال 1396 که در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در کرج برگزار شد، افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی متوسط تولید محصولات زراعی کشور درهر هکتار کمتر از 6 تن بوده در حالیکه این عدد در استان البرز نزدیک به 20 تن درهکتار است.

وی ادامه داد: همچنین میزان متوسط تولید محصولات باغی در کشور 7 تن در هکتار است در حالیکه این عدد در البرز بیش از 22 تن در هکتار است که بیان کننده ی این امر است که کشاورزان البرز با مراکز تحقیقاتی و آموزشی ارتباط مستقیم دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز به یکی از این نمونه ها اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین عملکرد گندم در مزارع یکی از کشاورزان پیشرو این استان 13 تن و 200 کیلوگرم بوده در حالیکه متوسط تولید گندم در استان نسبت به کشور نیز بیشتر است.

وی گفت: در استان البرز 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد ولی از این میزان کم حدود 2.4 میلیون تن محصول برداشت می شود که نشان دهنده این است که از لحاظ عملکرد استفاده از هر مترمکعب آب و تولید فراورده خوب کار شده است.

موسوی بیان داشت: در تولید بعضی از محصولات در استان خوب کار شده و با کشورهای اروپایی رقابت می کند و در بعضی محصولات حتی رکورد بین المللی داریم.

وی افزود: البرز استانی است که در کشاورزی به سوی صنعتی شدن می رود ولی در طول 4 سال اخیر در بخث آب با تلاش و جدیتی که بوده اعتبارات بسیار خوبی در اختیار استان ها قرار گرفته است.

وی بیان داشت:در استان البرز یک میلیارد و 850 میلیون مترمکعب آب جاری وجود دارد که 750 میلیون مترمکعب آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.

وی اظهار داشت: این میزان آب حدود 75 درصد کل منابع آب استان است که میانگین قابل قبولی در مصرف آب بخش کشاورزی در مجامع بین المللی است.

وی گفت: به رغم این وضعیت به بخش کشاورزی جفا می کنند و آمار و ارقام نادرست همچون مصرف 92 درصدی آب این بخش را نسبت می دهند در حالیکه میزان مصرف آب کشاورزی حدود 70 تا 75 درصد است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار