کد خبر: 865831
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
استاندار البرزتاکید کرد
استاندار البرز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان البرز که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب در حوزه‌های مختلف الزامی است.

سید حمید طهائی با تأکید بر لزوم احصا نیاز آب شرب، آب بخش کشاورزی و صنعت استان البرز، افزود: بایستی میزان مصرف، منابع موجود و محل‌های تأمین کمبودها به‌دقت موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات تخصیص منابع آب در افق شش سال آینده ضروری است، گفت: باید در پروژه‌های استان مصرف بهینه در کنار صرفه اقتصادی مدنظر قرار گیرد.

طهائی بابیان اینکه تبدیل کمیت به کیفیت در نگاه تخصصی حائز اهمیت است، تصریح کرد: طرح توسعه و مدیریت منابع آب باید به‌صورت موشکافانه بررسی شود.

استاندار البرز گفت: مصرف بهینه آب توسط اقشار مختلف مردمی الزامی است.

 

اختصاص 30  میلیون مترمکعب پساب به استان البرز

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در بخش دیگر این جلسه گفت: با رایزنی های صورت گرفته 30 میلیون متر مکعب پساب به البرز تخصیص پیدا کرده که باید با تبیین نیازهای استان و انعکاس آن به ستاد آب کشور این میزان افزایش یابد.

 

خسرو ارتقائی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در قالب سند توسعه آب البرز، افزود: در جزئیات این سند، مدیریت منابع آب مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد چالش های بخش آب در سند توسعه برنامه ششم به تصویر کشیده شود ادامه داد: باید در برنامه ریزی های آینده حفاظت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی و جبران کمبودهای این بخش در دستور کار قرار گیرد.

ارتقائی با تاکید برلزوم مطالعات شفاف در خصوص وضعیت منابع آب و مصارف در مقایسه با میانگین کشوری، گفت: بر این اساس برنامه ریزی کلیدی با ذکر جزئیات مد نظر است.

وی افزود: در این مطالعات صرفه جویی 142 میلیون متر مکعبی مد نظر است که باید بررسی شود که آیا در عمل چنین امری قابل اجرا است.

ارتقائی افزود: بحث اقتصادی طرح های ارائه شده در حوزه آب بسیار حائز اهمیت است که باید مورد عنایت ویژه ای قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار