کد خبر: 865815
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی میامی
مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: یک‌هزار و 800 متر مربع از بافت تاریخی این شهرستان از ابتدای سال 96 تا کنون مرمت شد.
محمدصادق رضویان افزود: : از ابتدای سال‌جاری تا کنون یک هزار و 800 متر مربع از بافت تاریخی میامی مرمت شده که با احتساب سطح مرمت سال گذشته، این میزان به سه هزار متر مربع می‌رسد.
وی گفت: اولویت مرمت بافت تاریخی میامی بر مرمت بخش‌هایی از بافت است که همچنان باقی مانده و بر اثر ساخت و سازهای جدید تخریب نشده اند و رویکرد اصلی مرمت نیز آشنا کردن مردم با ارزش های بافت تاریخی است.
رضویان بیان داشت: در مراحل قبلی مرمت، کار برداشت الحاقات، انجام پی‌بندی، اجرای آزاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان‌ها انجام شده و با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی با مراجعه به الگوهای موجود در بافت نسبت به مرمت جداره ها و احیاء آن اقدام شده است.
مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی افزود: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارند که جلوه خاصی را به سیمای شهری میامی می‌بخشند.
استان سمنان حدود 800 اثر فرهنگی ، تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده فرهست ملی دارد و میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است که در 240 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران- مشهد قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار