کد خبر: 865814
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان:

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: 17 کتابخانه با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان امسال در مناطق روستایی این استان بهسازی می شود.
علی سماکوش افزود: یکی از عوامل مهم در ترویج کتابخوانی در نقاط مختلف استان سمنان راه اندازی کتابخانه است که در سال 96 برای پیشبرد این هدف 17 کتابخانه در مناطق کمتربرخوردار استان بهسازی می شود.
وی با بیان این که ساخت یک کتابخانه عمومی در مناطق روستایی استان سمنان بیش از 30 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افزایش فضای مطالعاتی در این مناطق با اداره کل کتابخانه های عمومی استان همکاری می کند.
وی اضافه کرد: کمبود اعتبار یکی از چالش های اساسی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان است و در سال 95 تنها کمتر از 150 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی به این نهاد اعتبار تخصیص شد.
سماکوش گفت: در سال 96 با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اعتبار اداره کل کتابخانه‌های عمومی به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت که امیدواریم با تخصیص اعتبار بخش قابل توجه ای از مشکلات کتابخانه های عمومی استان را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: آرادان تنها شهر استان سمنان است که از نداشتن کتابخانه عمومی رنج می برد و باید با برنامه ریزی هدفمند و تامین اعتبار لازم برای راه اندازی مجتمعی در شان مردم این شهر اقدام کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شهرستان سرخه به دلیل فرسوده بودن ساختمان نیازمند نوسازی و بازسازی است و باید برای رفع این چالش اعتبار ویژه ای به اداره کل کتابخانه های عمومی استان تخصیص یابد.
کتابخانه های عمومی استان سمنان در حال حاضر 57 هزار و 553 نفر عضو فعال دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار