کد خبر: 865787
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی طی سال جاری برای کمک به ساماندهی پسماندها در استان مرکزی اختصاص می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی طی سال جاری برای کمک به ساماندهی پسماندها در استان مرکزی اختصاص می یابد.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در سومین جلسه مدیریت پسماند استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در استان مرکزی روزانه بالغ بر ۹۵۰ تن پسماند تولید می شود که ۷۵درصد زباله شهری و مابقی زباله روستایی است.

وی افزود: پسماندها چند نوع و شامل پسماندهای خانگی، پسماندهای صنعتی و پسماندهای عفونی و بهداشتی هستند که مدیریت هر نوع از این پسماندها مربوط به سازمانی می باشد که با آن مرتبط است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: شهرداری ها و دهیاری ها متولی جمع آوری، حمل و نقل و دفع اصولی پسماندهای خانگی بوده و همچنین شرکت شهرک های صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی متولی جمع آوری و دفع اصولی و صحیح پسماندهای صنعتی و عفونی هستند.

فیلی خاطرنشان ساخت: محل دفع زباله ها نیز مشخص است که در سایت های مختلف در شهرستان های اراک، ساوه و خمین این کار انجام می شود اما مباحثی در مورد افزایش تعداد این سایت ها به شش مکان در استان مطرح است.

وی ادامه داد: سه سایت دیگر نیز با توجه به شهرستان ها، شرایط خاص منطقه و فاصله حمل در استان مرکزی ساخته خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تشریح کرد: پسماندها شامل پسماندهای خشک و تر بوده که ۶۰ درصد از آن ها خشک و ۴۰ درصد تر هستند و در خصوص پسماندهای صنعتی نیز شرکت شهرک های صنعتی مسئول جمع آوری و اجرای سایت های زباله در محل شهرستان های صنعتی مثل اراک، ساوه و دلیجان است.

فیلی گفت: سایت دفن پسماند اراک ۱۲۳ هکتار است و همچنین سایتی برای جمع آوری سگ های ولگرد ساماندهی و محصور شده و متخصصین مربوطه در این سایت ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در زمینه دفع پسماندهای عفونی اقدامات مطلوبی داشته و در حال حاضر تمام بیمارستان های استان مرکزی مجهز به سیستم زباله سوز هستند و جمع آوری سایر پسماندهای عفونی از مراکز درمانی به موقع انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار