کد خبر: 865779
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
ویژه‌های جوان:
محمد هاشمي گله‌مند است كه در حق برادر مرحومش بي‌معرفتي شده.
محمد هاشمي گله‌مند است كه در حق برادر مرحومش بي‌معرفتي شده. او مي‌گويد: «بايد بگويم به قول معروف در جريان دو مراسم تنفيذ و تحليف، بي‌معرفتي ديديم و در هر دو مراسم يادي از آيت‌الله هاشمي نشد، ‌ايشان يكي از استوانه‌هاي نظام بود. انتظار بود يادي از آيت‌الله هاشمي هم مي‌شد.» تقريباً همه منتظر بودند حسن روحاني حداقل در يكي از سخنراني‌هاي تنفيذ يا تحليف از مرحوم هاشمي رفسنجاني نام ببرد، اما او چنين نكرد. هاشمي معتقد بود در سال 92 رأي حسن روحاني 3 درصد بوده و باقي آن رأي به دليل حمايت او از روحاني به‌دست آمده است.
 
روحاني اما روشن بود كه در تمام اين سال‌هاي رياست جمهوري در پي ساخت شخصيتي مستقل از خود است؛ شخصيتي كه وامدار هيچ فرد و گروه و جرياني نيست. اختلاف هفته‌هاي اخير او و اصلاح طلبان بر سر چگونگي چينش كابينه هم بي ارتباط با همين موضوع نيست؛ روحاني خودش را وامدار و بدهكار جريان اصلاحات نمي‌داند. حالا كه هاشمي ديگر نيست، روحاني تلاش مي‌كند خود را كم‌كم از زير سايه سنگين هاشمي برهاند و حتي در اين خيال باشد كه جاي خالي هاشمي را براي حاميانش پر كند. او ديگر لزومي نمي‌بيند از ديگراني جز خودش سپاسگزار براي به‌دست آمدن پيروزي باشد.
 
***
امكان تجديدنظر اصلاح‌طلبان در نحوه تعامل با روحاني
جواد امام، مديرعامل بنياد باران معتقد است «آقاي روحاني رأي‌‌شان را با حمايت جريان اصلاحات كسب كردند. طبيعي است اگر به اين وعده‌ها و مطالبات پاسخ داده نشود، پايگاه اجتماعي آقاي روحاني تضعيف مي‌شود كه به سود او و دولت دوازدهم نيست.»  او البته اين انتظار را سهم خواهي نمي‌داند و مي‌گويد: «اصلاح‌طلبان به دنبال سهم‌خواهي نيستند ولي به دليل آنكه اصلي‌ترين جريان حامي آقاي روحاني هستند و حمايت‌هايشان نيز بي‌چشمداشت بوده است، انتظاراتي را دارند كه ما اين انتظارات را منتقل هم كرده‌ايم.» روزنامه آرمان هم در اين زمينه مي‌نويسد: «خطر سهم‌خواهي‌ها از رئيس‌جمهور همواره حس مي‌شود. البته روحاني در دولت يازدهم نشان داد كه زيربار فشارها نمي‌رود اما خبرهايي كه از چينش كابينه به گوش مي‌رسد بسياري را بيمناك كرده است كه ممكن است وعده‌هاي حسن روحاني در انتخاب هيئت وزيران اعمال نشود و در اين صورت احتمال مي‌رود كه اصلاح‌طلبان نيز در نحوه تعامل خود با دولت تجديد نظر كنند.» حسين كمالي، فعال سياسي اصلاح‌طلب نيز درباره آينده رابطه دولت و اصلاح‌طلبان معتقد است كه «بستگي به رفتارهاي متقابل دارد. هر رفتاري آقاي روحاني با اصلاح‌طلبان داشته باشد طبيعتاً آنها هم يك رفتاري متناسب با همان پيش مي‌گيرند.»
  
***
داغ غربگرايي
عكس سلفي يادگاري نمايندگان ملت ايران و مجلس شوراي اسلامي با يك خانم اروپايي و ذوق و هيجان حاكم بر آن صحنه، دل هر ايراني با هويت را به‌درد مي‌آورد. البته نگاه به اين موضوع نبايد سياسي باشد، بلكه استمرار 200 ساله غيريت‌ستايي و احساس هويت برخي نخبگان از آميزش هويتي با غرب است. احساس خوشايند به واسطه خوردن يك فنجان قهوه يا يك عكس يادگاري با غربيان سال‌هاست بسان مواد مخدر برخي نخبگان ايراني را گرفتار كرده است.
دكتر عبدالله گنجي در كانال تلگرامي خود نوشت: رفتار نمايندگان مصداق و نماد سخن مرحوم جلال آل احمد است كه: «داغ غربگرايي را بر پيشاني ما زدند و عطش مشروطه‌اي كه الهام‌بخش آن انگليس بود امثال شيخ فضل الله را بالاي دار برد.» چه تقارن عجيبي است بين 14 مرداد و شروع مشروطه در سال 1285 و 14 مرداد و تأسي نمايندگان مجلس بعد از 111 سال به همان سيره و منش.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
1
نفرین خدا و ملائکه بر نمایندگانی که حقوق نجومی از بیت المال می گیرند ولی با دشمنان ملت عکس یادگاری می گیرند . این ها اگر غیرت داشتند باید به محض اعلام مادر تحریم ها توسط آمریکا عملا مقابله به مثل می کردند نه مثل ترسو ها واکنش محرمانه !!!! اعلام کنند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
خانواده... ثلث ثروت ایران را دارند و این ثروت را با رشوه وپورسانت ورانت وهزاران فساد دیگر کسب کرده اند .چون در این خانواده نه کسی مخترع ونه مکتشف بوده است.
حرص وطمع این خانواده با وجود این همه ثروت چنان زیاد است که هنوز سهم خواهی حتی در نام بردن هاشمی می کند.
اگر این خواص اشراف و دزد مجازات نشوند مانند هر حکومت دیگری در طول تاریخ این حکومت هم محکوم به فنا است
حبیب زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
در باره رفتاربرخی وکلای مجلس در روز تحلیف ؛ از این زیباتر نمیشد نوشت؛ آفرین به آقای دکتر گنجی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
اینکه فکر کنیم فرد خیلی مهمی هستیم اشکالی ندارد ولی فقط دنیای ذهن ماست که در کنترل ماست آن هم تازه اگر تب نداشته باشیم اینکه فکر کنیم این القاب و احترامها وبه به وچه چه ها در تمام طول تاریخ دنباله اسممان خواهد بود از دل خجسته ماست تقصیر تاریخ نیست چه بهتر که اگر کاری می کنیم یا برای خدا بکنیم یا لااقل برای خودمان چون در غیر اینصورت چیزی حاصلمان می شود جزحسرت شنیدن تشکر دیگران
امیر لله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
«اف » بر اندسته از نمایندگان خانه ملت که آبرو وشرف ملت بزرگ ومقتدر ایران را به عکسی بر باد می دهند ،واز طرفی ادعاهایشان که ما دلسوز مردم هستیم جگر مان رامثله می کند .حالا این عکسها راکجا و به کی می خواهید نشان دهید ؟چه دردی از شما بی دردان را دواکرد ؟چرا دل ملت ورهبرمان را با این اعمال سخیف خون می کنید از نفرین خانواده شهداو غضب الهی بترسید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار