کد خبر: 865575
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
مصرف بنزين به ۷۹ ميليون ليتر در روز رسيد
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از رسيدن متوسط مصرف بنزين كشور به ۷۹ ميليون ليتر و واردات روزانه 11/5 ميليون ليتري براي تأمين نياز بنزين مصرفي كشور در سال ۹۶ خبر داد.
«عباس كاظمي» مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در حاشيه مراسم امضاي تفاهمنامه بهينه‌سازي پالايشگاه نفت تبريز با شركت‌هاي طراحي و ساختمان نفت ايران و SK| كره جنوبي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پيش از اين شركت‌هاي متعددي همچون دايلم و هيونداي از كره جنوبي در پروژه‌هاي پالايشي نفت ايران حضور داشتند اما اين براي نخستين بار است كه شركت SK كره قصد سرمايه‌گذاري و حضور در پروژه‌هاي پالايشي ايران را دارد.
 
وي افزود: با سرمايه‌گذاري اين شركت و همكاري آن با شركت‌هاي ايراني در پالايشگاه تبريز، ميزان نفت كوره در اين پالايشگاه به زير 2درصد خواهد رسيد كه موفقيت بزرگي است.
معاون وزير نفت در پاسخ به سؤالي در خصوص ميزان مصرف بنزين در كشور اذعان داشت: ميانگين مصرف بنزين از ابتداي سال جاري تا امروز كه حدود 135 روز از سال مي‌گذرد، روزانه 79 ميليون ليتر بوده كه در برخي روزها مصرف بنزين بيش از اين بوده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر ذخاير بنزين هم در خصوص بنزين سوپر و هم در خصوص بنزين معمولي، ذخاير مناسبي است و در مجموع بالاي يك ميليارد ليتر بنزين ذخيره شده در كشور داريم.
 
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در پاسخ به سؤالي در خصوص ميزان واردات براي تأمين نياز مصرفي كشور گفت: در 135 روز ابتدايي سال به طور متوسط روزانه كمتر از 12 ميليون ليتر و در حدود 5/11 ميليون ليتر بنزين وارد كشور شده است. وي افزود: امسال واحد بنزين‌سازي فاز نخست پالايشگاه ستاره خليج‌فارس نيز به مدار بهره‌برداري وارد شده و بنزين توليدي اين واحد در بخش مصرف توزيع شده است. اين مقام مسئول تصريح كرد: در حال حاضر روزانه 7 ميليون ليتر بنزين در اين پالايشگاه توليد مي‌شود كه اميدواريم در شهريور ماه اين رقم به 11 ميليون ليتر در روز برسد.
 
وي ادامه داد: مجموعاً از ابتداي به مدار بهره‌برداري وارد شدن واحد بنزين‌سازي پالايشگاه ستاره خليج‌فارس تا امروز 300 ميليون ليتر بنزين توليدي اين پالايشگاه در كشور توزيع شده است.
 
معاون وزير نفت در خصوص قراردادهاي پيش رو در صنعت پالايش نفت كشور گفت: قرارداد تجاري پالايشگاه اصفهان و پالايش تبريز امضا شده و در خصوص قراردادهاي پالايشگاه تهران و بندرعباس هم پيشرفت‌هاي خوبي در مذاكرات ديده مي‌شود و با فاينانس كننده‌ها در حال مذاكره هستند، واجب است اين قراردادها امضا شود تا سال 1404 مازوت توليدي پالايشگاه‌ها به كمتر از 10 درصد برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار