کد خبر: 865560
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
ريزاندامگان‌ همزيست روده كه روز به روز بيشتر براي سلامتي ضروري تلقي شده‌اند، يك تريليون از ميكرو‌ارگانيسم‌هايي هستند كه در مجاري گوارشي انسان‌ها و ديگر جانداران زندگي مي‌كنند.
مترجم: علي طالبي
 
ريزاندامگان‌ همزيست روده كه روز به روز بيشتر براي سلامتي ضروري تلقي شده‌اند، يك تريليون از ميكرو‌ارگانيسم‌هايي هستند كه در مجاري گوارشي انسان‌ها و ديگر جانداران زندگي مي‌كنند. در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسي هستند كه چگونه دست‌كاري ريزاندامگان‌ همزيست روده كه به تأثيرگذاري بر محدوده‌اي از ويژگي‌هاي فيزيولوژيكي مشتمل بر نمو، ايمني، تغذيه و طول عمر شناخته شده‌اند، مي‌توانند بر جنبه‌هاي ديگر سلامتي اثر بگذارند.
 
محققان در مطالعه‌ جديد خود كشف كرده‌اند كه ريزاندامگان‌ همزيست روده‌ مگس‌هاي ميوه‌ معمولي، تأثير قابل‌توجهي بر رفتار خوراك‌جويي و موفقيت در توليدمثل آنها دارند و اينكه تأثير آن ممكن است به نسل بعد راه يابد.
پژوهشگران دريافتند مگس‌ها علاوه بر جست‌و‌جوي مواد مغذي براي دستيابي به رژيمي متعادل، در پي باكتري‌ها براي تغذيه هستند.
مگس‌ها در واكنش به بوهايي كه با باكتري‌هاي خاص همراه هستند، ترجيح آشكاري را به گونه‌هاي سودمندتر باكتري نسبت به گونه‌هاي كمترمفيد يا غذايي كه باكتري‌هاي كمتري داشت، نشان دادند.
 
دكتر آدام ونگ درباره اين طرح تحقيقاتي انجام داده است تا تشخيص دهيم كه چگونه ديگر جانوران با ميكروب‌هاي مفيد در خوراك‌جويي ارتباط برقرار مي‌كنند. ما مي‌دانستيم جانوران با روش‌هايي كه عملكرد و فيزيولوژي آنها را بهينه سازد، در جست‌و‌جوي مواد مغذي بودند. درك اينكه آنها براي ميكروب‌هاي مفيد نيز جست‌وجو مي‌كنند، بُعد كاملاً جديدي را براي تحقيقات آينده به نمايش مي‌گذارد. رابطه‌ همزيستي مي‌تواند تعيين كند كه چگونه ممكن است جانداران شامل انسان‌ها ميكروب‌ها و مواد مغذي گوناگون را براي سلامتي كلي بهتر درك كنند و ترجيح دهند.»
 
محققان در مطالعه‌ جديد، مگس‌ها را به انواع مختلف ميكروب واكسينه كردند تا نتايج تغييرات در تركيب‌بندي باكتري‌هاي روده‌ مگس‌هاي ميوه‌اي  را مشاهده كنند. آنها يافتند كه سرمايه‌گذاري و موفقيت در توليدمثل تحت تأثير باكتري‌هاي روده بوده است. آنها يافته‌هايي كه تأثير ريزاندامگان‌ همزيست را بر توليدمثل آشكار مي‌كنند، مشاهده كردند، اما اشاره مي‌كنند كه اين اثرات مي‌توانند به نسل بعد منتقل شوند.
 
محققان معتقدند:«با فرض اهميت ريزاندامگان‌ همزيست در فيزيولوژي و سلامتي، يافته‌هاي ما اثرات مهم و طولاني‌مدتِ ريزاندامگان‌ همزيست روده را بر توليدمثل و ويژگي‌هاي فرزندان فاش مي‌كند. همانطور كه درك كردن ميكروبيوم‌ روده و تأثير آن بالا مي‌رود، پتانسيل براي پيشرفت‌هاي غيرمنتظره در فهم گسترده‌تر تأثيرات سلامتي نيز افزايش پيدا مي‌كند.»
 استاد استفن سيمپسون،رئيس دانشكده در مركز چارلز پركينز مي‌گويد:اين مطالعات، تصويري هيجان‌انگيز فراهم كرد از اينكه چگونه ميكروب‌ها مي‌توانند بر رفتار جانداران ميزبان تأثير بگذارند كه اين مي‌توانست براي درك كردن ريزاندامگان‌ همزيست روده و عملكرد شناختي در انسان‌ها در آينده مهم باشد.
 
با توجه به علاقه‌ رو به رشد در نقش ميكروبيوم روده در سلامتي و ارتباط متقابل بين روده و مغز، اين تصديق كه باكتري‌ها در روده بر رفتار توليدمثل و خوراك‌جويي تأثير مي‌گذارند، از علاقه‌ به‌خصوصي براي پژوهش آينده برخوردار است.»
منبع: ساينس ديلي
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر