کد خبر: 865488
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی مدیریت منابع ایران:
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی مدیریت منابع ایران گفت: با بازنگری در تعرفه فروش آب به کشاورزان تلاش می‌کنیم تا قیمت را در این بخش واقعی کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید سیاری در نشست مدیران ارشد آب کشور در سرعین اظهار کرد: ما 47 هزار میلیارد تومان دارایی و در نقطه مقابل 16 هزار میلیارد تومان بدهی داریم که 90 درصد دارایی ما را نیز زمین و تأسیسات تشکیل می‌دهد.

وی به مستندسازی در این زمینه و اخذ سند برای اراضی در اختیار منابع آب اشاره کرد و گفت: ما 340 میلیارد تومان از شرکت آب و فاضلاب و دو هزار و 470 میلیارد تومان از شرکت برق طلب داریم و در نقطه مقابل از بابت پرداخت پاداش پایان خدمت همکاران و برخی دیگر از هزینه‌های تأمین شده بدهکار هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی مدیریت منابع ایران تصریح کرد: بیشترین درآمد ما از بخش فروش آب کشاورزی، شرب و طرح‌های پرورش ماهیان است به طوریکه 30 درصد در بخش کشاورزی با افزایش درآمد روبه‌رو هستیم.

سیاری با بیان اینکه 60 درصد درآمد ما در بخش کشاورزی و برق است، افزود: 16 درصد هزینه‌های ما در حوزه حقوق و دستمزد در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 70 درصد درآمد ما از بخش کشاورزی و برق مربوط به پنج شرکت آب منطقه‌ای خوزستان، آب نیرو، گیلان، تهران و اصفهان است که به معنای واقعی وضعیت فروش منابع آبمان در این استان‌ها مناسب است.

سیاری اضافه کرد: هر چند قیمت تمام شده آب کشاورزی با تعرفه فروش ما همخوانی ندارد اما در صدد بازنگری در این حوزه هستیم که قرار است نسبت به واقعی کردن تعرفه بخش کشاورزی اقدام کنیم چرا که ما به ازای هر متر مکعب آبی که در بخش کشاورزی به فروش می‌رسانیم، 26 تومان هزینه کرده و در نقطه مقابل آب کشاورزی را 11 تومان به فروش می‌رسانیم.

وی به برگزاری جلسات مرتب و مستمر ماهانه هیأت مدیره شرکت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید شرکت‌های آب منطقه‌ای نسبت به مستندسازی اقدامات و فعالیت‌ها و همچنین پرهیز از ارائه نقطه‌ نظرات اصلاحی در بودجه در قالب هیأت مدیره اقدام کرده و بتوانیم به سمت کمک زیان واقعی حرکت کنیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر