کد خبر: 865476
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
نائب رئیس اتاق اردبیل:
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: با همکاری و همت بانک‌های عامل در حال حاضر مشکل انتقال ارز تجار و صادرکنندگان برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز پورسلیمان در جلسه کمیسیون تجارت خارجی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: در جلسه امروز با دعوت از مدیران بانک‌های ملی، توسعه صادرات و پارسیان تلاش کردیم تا در جریان اقدامات موثر بانک‌های عامل برای انتقال ارز بین کشور آذربایجان و ایران و از بین بردن موانع تجار در این حوزه قرار گیریم.

وی افزود: با حضور مدیران بانک‌ها و کارشناسان دایره ارزی مشخص شد که در سال‌های اخیر و با اجرای برجام چشم‌انداز خوبی در توسعه روابط بانکی در کشورهای خارجی فراهم آمده است و در حال حاضر سیستم بانکی هیچ مشکلی را در حوزه انتقال ارز ندارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم تجار ما با استفاده از روش‌های جدید در قالب نظام بانکی با پرهیز از معاملات سنتی سعی کنند تا از روش‌های مطمئن در انتقال ارز استفاده کنند.

پورسلیمان به راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در مسکو و آذربایجان اشاره کرد و گفت: ما با هزاران رغبت و انگیزه این دفاتر تجاری را در درب تجارت روسیه و همچنین آذربایجان دایر کردیم که انتظار داریم تجار و بازرگانان ما با علاقمندی و انگیزه در این دفاتر حضور پیدا کرده و کار تجاری خود را انجام دهند.

وی گفت: در این جلسه همچنین مشکلات تجارت خارجی استان اردبیل و راهکارهای اجرایی و عملیاتی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جای تاسف آنجاست که ما همچنان به رغم وعده مسؤولان در حوزه صادرات و واردات در استان اردبیل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما به صورت کامل مشکلات و راهکارهای حل انها را به مسؤولان امر گوشزد کردیم اما تاکنون توجهی جدی به رفع این مشکلات نداشتند در حالی که تجار و بازرگانان انتظار دارند در این زمینه گشایش واقعی به وجود آید.

پورسلیمان ادامه داد: مسؤولان استان باید به صورت اضطراری و در اولویت حل این مشکلات را در کنار راهکارهای منطقی برای فعال کردن تنها گمرک صادراتی استان انجام دهند چرا که این حق مردم این استان است که یک گمرک فعال در حوزه صادرات و واردات داشته باشند.

وی با اظهار تاسف از محدود شدن واردات از طریق گمرک بیله‌سوار بیان کرد: ما بارها به مسؤولان امر در حوزه‌های گمرکی، بازرگانی و تجاری مشکلات و نارسایی‌ها را همراه با راهکارهای منطقی و برگرفته از دیدگاه کارشناسی اعلام کردیم ولی چندان توجهی به حل آنها انجام نشده است که بار دیگر از مسؤولان استان خواهش می‌کنیم تا نسبت به عملیاتی شدن این راهکارهای منطقی و معقول آستین بالا زده و اقدامی عملیاتی انجام دهند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: به رغم سفر چندین باره روسای کشور آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و جلسات متعدد وزرا همچنان مشکلات تجاری و مرزی برقرار است و با ضعفی که گمرک استان اردبیل از خود نشان می‌دهد ما شاهد تقویت و توانمندی گمرک آستارا هستیم که این خود جای تاسف و تاثر دارد.

پورسلیمان ضرورت تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان اردبیل و با محوریت کشت و صنعت مغان و پارس را یادآور شد و گفت: بهتر است مدیران این دو بنگاه اقتصادی عظیم با سفر به روسیه و آذربایجان در ابتدا نسبت به بازاریابی محصولات تولیدی خود اقدام کرده سپس تولید همراه با کیفیت و بسته‌بندی مناسب را انجام دهند تا بتوانیم بازار منطقه‌ای را تصاحب کنیم.

وی افزود: اگر از بین 45 برنامه اجرایی شده با هدف توسعه تجارت استان تنها هشت برنامه توسط دستگاه‌های ذیربط اجرایی شود دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با انتقاد از عدم حضور مدیرکل گمرکات استان در جلسات تخصصی توسعه تجارت در اتاق بازرگانی اردبیل گفت: باید مسؤولان گمرک و پایانه مرزی سعی کنند تا مشکلاتی که در مرز بیله‌سوار به عنوان پیشانی کشورمان در نقطه اتصال با آذربایجان وجود دارد برطرف شده و یک سیمای مناسبی را در ورود تجار و گردشگران شاهد باشیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر