کد خبر: 865432
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
رهبر انقلاب در تنفيذ حکم رئيس‌جمهور:
مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري دوره دوازدهم صبح پنج‌شنبه در حسينيه امام خميني(ره) با حضور مسئولان نظام و شخصيت‌هاي لشكري و كشوري و سفراي كشورهاي خارجي برگزار شد...
مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري دوره دوازدهم صبح پنج‌شنبه در حسينيه امام خميني(ره) با حضور مسئولان نظام و شخصيت‌هاي لشكري و كشوري و سفراي كشورهاي خارجي برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامي در متن تنفیذ آوردند:« اينجانب به پيروي از گزينش ملّت ايران، رأي آنان را تنفيذ و دانشمند محترم جناب حجت‌الاسلام آقاي دكتر حسن روحاني را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم.»
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين حكم، انتخابات پر شور و رأي بالاي شخصيتِ منتخب را نشانه تحكيم جمهوريت نظام خواندند و با تأكيد بر اجراي برنامه اقتصاد مقاومتي، به رئيس‌جمهور توصيه كردند: همت خود را متوجه استقرار عدالت، و جانبداري از محرومان مستضعف و اجراي احكام اسلام ناب و تقويت وحدت و عزّت ملّي و توجه به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي عظيم كشور، و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مباني انقلاب اسلامي كنيد.
  
نقش‌آفريني مردم در حكومت، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم در سخناني با تبريك ايام ميلاد حضرت امام رضا(ع)، تقارن مراسم تنفيذ با ايام ولادت آن حضرت را مايه بركت خواندند و با اشاره به اهميت بالاي جلسه امروز، خاطرنشان كردند: يكي از موارد اهميت اين مراسم، آغاز دوره مديريتي جديد در كشور است كه اميد مي‌رود رئيس‌جمهور محترم و مسئولان همراه ايشان در دوره جديد، با ابتكار‌ها و توانمندي‌هاي بيش از گذشته، مطالبات مردم را برآورده و آنان را خرسند كنند.
ايشان، دومين جنبه اهميت بسيار زياد جلسه تنفيذ را، «نقش‌آفريني مردم در انتخاب مديران تراز اول كشور» برشمردند و افزودند: اين مراسم تنفيذ، دوازدهمين مراسم بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است كه نشان‌دهنده تأثيرگذاري رأي و گزينش مردم است كه اين دستاورد بزرگ، به بركت انقلاب، محقق شده است. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تشكيل 10 دوره مجلس شوراي اسلامي، پنج دوره شوراي اسلامي شهر و روستا و پنج دوره مجلس خبرگان، با رأي مردم از ابتداي انقلاب تاكنون گفتند: قبل از پيروزي انقلاب به‌واسطه وجود ديكتاتوري، مردم هيچ نقشي در تعيين مديران كشور نداشتند اما به بركت انقلاب اسلامي و عزم راسخ، ايمان عميق، بصيرت بي پايان، شجاعت بي‌نظير مرد بزرگي همچون امام راحل، مردم از حاشيه به متن آمدند و صاحب اختيار شدند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: نسل جديد و جوانان كشور، دوران قبل از انقلاب را نديده‌اند اما نقش‌آفريني مردم در حكومت، دستاورد عظيمي است كه امام بزرگوار توانست با به حركت در آوردن اقيانوس ملت، به سال‌ها و قرن‌ها حكومت سلطنتي و وراثتي و دخالت و سلطه بيگانگان پايان و جهت حركت كشور و ملت را تغيير دهد. ايشان با تأكيد بر اينكه مردم و مسئولان بايد به چهار دهه «مردم سالاري ديني و نقش‌آفريني مردم در شئون كشور و در انتخاب مسئولان» افتخار كنند، گفتند: مسئولاني كه در دوره جديد مشغول به‌كار خواهند شد، ميراثدار 40 سال تلاش و ابتكار مسئولان مختلفي هستند كه زيربناهاي علمي، عملي و فكري فراواني را به‌وجود آوردند كه قبل از انقلاب مطلقاً وجود نداشتند. رهبر انقلاب اسلامي، اين زيربناها را سكوهاي پرش ملت به‌سوي آينده خواندند و تأكيد كردند: مسئولان جديد و همراهان رئيس‌جمهور محترم، بايد از چهار دهه تجربه و توانايي‌هاي متراكم استفاده كنند و با افزودن بر اين سرمايه ملي، آن را تحويل مديران بعدي دهند.
  
هرگز از ترفند دشمن غافل نشويد
حضرت آيت‌الله خامنه اي، تربيت نسل‌هاي جديد با تفكر انقلابي و سرشار از انگيزه و آمادگي براي كار را يكي از بركات انقلاب اسلامي برشمردند و با توصيه به مسئولان براي استفاده از اين فرآورده عظيم، افزودند: يكي ديگر از دستاوردهاي چهار دهه مديريت نظام جمهوري اسلامي، تعامل ملت ايران با دنيا و در عين حال مقابله جدي با نظام سلطه و ايستادگي در برابر ترفندهاي بدخواهان بوده است. ايشان در همين بخش خاطرنشان كردند: يكي از نكاتي كه اصرار بر تكرار آن دارم تا از ذهن‌ها فراموش نشود، غافل نشدن از «حضور و ترفند دشمن» است. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: هيچ‌گاه نبايد فراموش كنيم كه دشمن، مشغول طراحي و دشمني است اما در چهار دهه گذشته به فضل الهي، ملت و مسئولان، آبديد‌تر شدند.
 حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به وجود تحريم‌ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و به‌ويژه در سال‌هاي اخير خاطرنشان كردند: اگرچه تحريم‌ها مشكلاتي را به‌وجود آورد اما موجب شد توجه ما به ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي داخلي معطوف شود و از آنها استفاده كنيم و به همين علت امروز به‌رغم خواست دشمن، ايران، به مراتب قوي‌تر و مقتدرتر از سال‌هاي اول انقلاب است. ايشان با اشاره به انواع ترفندها در طول سال‌هاي گذشته، افزودند: در اين سال‌ها، برخي‌ها همچون مسئولان فعلي امريكا، به صراحت با ملت ايران دشمني كردند و ترفند برخي‌ها هم همچون دست چدني در دستكش مخملي بود اما همه اين طراحي‌ها موجب شد اعتماد به نفس مردم و مسئولان افزايش يابد و راه‌هاي مقابله با ترفندهاي دشمن را بيابند.
 
تبيين 3 جهت‌گيري براي دولت دوازدهم
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي هيچ هراسي از ترفندهاي بدخواهان ندارد و به‌واسطه ظرفيت‌هاي فراوان كشور، راه‌هاي مقابله با آن را مي‌داند، گفتند: مسئولان دولت جديد بدانند كه سكاندار چنين نظام پر ظرفيت و پر استعدادي هستند و بايد با شناخت اين استعدادها، از آنها بهره‌برداري شود.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، دولتمردان جديد را به «تكيه بر هويت انقلابي، كار جهادي و بهره‌مندي از حمايت مردمي و سرمايه‌هاي مادي و معنوي كشور» توصيه كردند و در بيان سه جهت‌گيري دولت آينده افزودند: «پرداختن به مشكلات مردم به‌ويژه مشكلات معيشتي و اقتصادي» به عنوان اولويت اصلي، «تعامل گسترده با دنيا و ارتباطات وسيع با ملت‌ها و دولت‌ها»، و «ايستادگي همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان»، سه جهت‌گيري اصلي است كه بايد به‌طور همزمان در دستور كار دولت باشد.
 
رهبر انقلاب اسلامي، رژيم ايالات متحده امريكا را متجاوزتر و وقيح‌تر از همه سلطه طلبان دانستند و تأكيد كردند: چهار دهه فعاليت بين‌المللي نشان داده است كه هزينه تسليم در برابر قدرت‌هاي زورگو به مراتب بيشتر از هزينه ايستادگي در برابر آنها است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه «تسليم»، ملت‌ها را بيچاره و مسير پيشرفت را به روي آنها مسدود مي‌كند، افزودند: جمهوري اسلامي به توفيق الهي، هيچ‌گاه در مقابل استكبار و نظام سلطه تسليم نشده و بر سر خواسته‌هاي آنها سازش نكرده است و به بركت ايثار و فداكاري شهدا، امروز علاوه بر اقتدار و پيشرفت بيشتر، شعارهاي خود را نيز برجسته تر كرده است.
  
10 توصيه به روحاني و همكارانش
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه 10 توصيه به رئيس‌جمهوري محترم و همكاران ايشان، بيان كردند. «امانت دانستن مسئوليت و امانتداري آن»، «اولويت‌بندي در برنامه‌ريزي‌ها و هزينه‌كردها به‌ويژه تلاش براي ريشه‌كني فقر و فساد»، و «حركت براساس برنامه ششم»، سه توصيه اول حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بود. ايشان در بيان توصيه چهارم گفتند: «اتحاد ملت» را مهم بشماريد و حفظ كنيد و مراقب باشيد، التهاب‌آفريني و دو دستگي مضر ميان مردم ايجاد نشود. ايشان با اشاره به سلايق مختلف مردم خاطرنشان كردند: بگذاريد مردم با سلايق مختلف، زندگي آرامي در كنار يكديگر داشته باشند.
 
رهبر انقلاب اسلامي در توصيه پنجم خطاب به رئيس‌جمهور و دولت آينده، گفتند: از نظرات مخالف آشفته نشويد، زيرا در كارها و وظايف سنگين، نقص وجود دارد و بايد با پذيرش و تحمل انتقاد، اجازه دهيد منتقدين، ديدگاه‌هاي خود را بيان كنند. ايشان در توصيه بعدي خود، دولتمردان را به رفتن به ميان مردم و برقراري ارتباط بي واسطه با آنان سفارش كردند و در بيان توصيه هفتم، افزودند: قدر نيروهاي مؤمن، انقلابي و پرانگيزه را بدانيد زيرا همين نيروهاي انقلابي هستند كه در مشكلات، كشور را حفظ و سينه سپر مي‌كنند. توصيه هشتم رهبر انقلاب اسلامي به مسئولان، از ياد نبردن دشمني دشمنان بود كه گفتند: همواره در تصميم‌گيري‌ها و تعامل‌هاي بين‌المللي به ياد داشته باشيد كه دشمن همه توان خود را براي نابودي شما به‌كار گرفته است و از هر بهانه‌اي هم استفاده مي‌كند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به جنجال‌هاي اخير درخصوص پرتاب موشك ماهواره‌بر به فضا اشاره كردند و افزودند: پرتاب اين موشك ماهواره بر، يك كار علمي و فني و معمول و البته لازم براي كشور بود اما در همين موضوع نيز جنجال به‌پا كردند. توصيه بعدي رهبر انقلاب به دولتمردان، لزوم كار قوي و جهادي و حساب شده در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، دفاعي و حفظ هويت اسلامي و انقلابي براي مقابله با ترفندها و بهانه‌هاي بدخواهان و پاسخ به آنها بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيان دهمين و آخرين توصيه خود خطاب به مسئولان گفتند: به خدا توكل كنيد و به وعده نصرت الهي باور داشته باشيد. ايشان در پايان با تأكيد بر اينكه نبايد در مقابل دين ستيزان و قانون‌شكنان آرام نشست، خاطرنشان كردند: بدانيد كه آينده متعلق به شماست.
  
روحاني: براي پيشرفت بايد به توانمندي‌هاي ملت تكيه كنيم
در اين مراسم همچنين آقاي روحاني، رئيس‌جمهور در سخناني با تبريك ولادت با سعادت امام رضا عليه‌السلام، با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي، و رهاورد امام بزرگوار براي مردم يعني خودباوري، عزت، استقلال و آزادي، افزود: براي ساختن آينده‌اي كه تجلي آزادي، امنيت، آرامش و پيشرفت باشد، ناگزير از اتكاء بيشتر به توانمندي‌هاي بي‌پايان ملت هستيم. روحاني، «ريشه‌كني فقر و فساد»، «مهار تورم»، «رشد اقتصادي»، «سربلند شدن ايران در محافل بين‌المللي» و «دستيابي به بازار منطقه و جهان» را جزو حقوق مردم دانست و افزود: «رشد فضاي آزاد و معنوي»، «دسترسي آسان به اطلاعات»، «برابري در برابر قانون»، «داشتن آينده‌اي مطمئن»، «اظهار نظر و گفت‌وگو»، و «در جريان امور كشور قرار گرفتن»، نيز از حقوق مردم است. رئيس‌جمهور با اشاره به امانتداري نظام در قبال آراي مردم، خاطرنشان كرد: مردم در اين انتخابات با زبان رأي، دوباره با نظام، رهبري، دولت و منتخب خود، تجديد پيمان كردند و اكنون بار مسئوليت بر دوش ماست. روحاني، «مردم‌سالاري ديني» را از بركات جمهوري اسلامي خواند و گفت: بدون شك اين دستاورد بزرگ، مرهون راهبري امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي است كه با نگاه راهبردي و مشي پدرانه و با سعه صدر، بستر رشد فرزندان انقلاب با سلايق سياسي مختلف را فراهم كرده‌اند.
 
رئيس‌جمهور، «عدالت اجتماعي» و «رفع فقر» را از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: دولت يازدهم از طريق «بازگرداندن ثبات اقتصادي»، «كاهش تورم» و «افزايش خدمات عمومي» از جمله ايجاد بيمه همگاني و انجام طرح تحول نظام سلامت، قدم‌هاي مهمي برداشت اما هنوز وضعيت فقر و نابرابري در كشور شايسته ملت و زيبنده جمهوري اسلامي نيست.
  
توليد و اشتغال، اولويت اصلي دولت دوازدهم
روحاني، هدف دولت دوازدهم را «ريشه‌كن كردن كامل فقر مطلق از جامعه ايران» و «ايجاد نظام جامع تأمين اجتماعي» خواند و افزود: رفع فقر در گرو ايجاد شغل است و ايجاد شغل و توليد ثروت، مستلزم سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده و دسترسي به بازار و فناوري‌هاي پيشرفته است. رئيس‌جمهور، اولويت اصلي دولت دوازدهم را «افزايش توليد و اشتغال» دانست و گفت: ما برنامه اقتصادي خود را بر مبناي سياست‌هاي كلي نظام به‌ويژه سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و اصل ۴۴ و با هدف ايجاد يك انقلاب اقتصادي طراحي كرده‌ايم. روحاني با تأكيد بر لزوم تعامل با جهان، افزود: گذر از دشوارترين تحريم‌ها با تركيبي از «قدرت ديپلماسي» و «برخورداري از توان بازدارنده دفاعي» ميسر شد. رئيس‌جمهور، برجام را نشانه حسن نيت ايران براي تعامل جهاني دانست و گفت: اكنون با پشتيباني ملت كه حماسه بزرگ انتخابات را آفريد، بر تعامل سازنده و مؤثر با جهان در چارچوب قانون اساسي تأكيد داريم.
روحاني، پايان انتخابات را آغاز فصل «همدلي و همكاري» خواند و افزود: وقت آن است كه همه در سايه گفت‌وگو و انتخاب بهترين راهكارها و با استفاده از توان و ابتكار همه نيروهاي خلاق، كارآمدي نظام را ارتقا بخشيده و رضايت مردم را به ارمغان آوريم.
 
 همچنين وزير كشور گزارشي از روند برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيان كرد. رحماني‌فضلي مهم‌ترين پيام حضور گسترده ملت در پاي صندوق‌هاي رأي را اعتقاد به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي خواند و افزود: امنيت، سلامت، قانونمند بودن و مشاركت حداكثري، چهار مؤلفه مهم انتخابات اخير بود. وزير كشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته به منظور صيانت از آراي مردم و تأمين امنيت انتخابات گفت: انتخابات رياست جمهوري در ۶۲ هزار و ۳۸۱ شعبه اخذ رأي در سراسر كشور و نيز در ۱۰۳ كشور جهان برگزار شد و در نهايت، شوراي نگهبان صحت برگزاري انتخابات را بدون ابطال حتي يك صندوق از صندوق‌هاي اخذ رأي، تأييد كرد.
 
***
متن تنفيذ حكم رياست جمهوري دكتر روحاني
 
بسم الله الرّحمن الرّحيم
خداوند متعال را سپاس مي‌گويم كه در آزمون سياسي و اجتماعي بزرگ ديگري، ملّت عظيم‌الشأن ايران را سرافراز فرمود و حضور مبارك آنان را در يكي از اساسي‌ترين اقدامات ملّي، گامي بلند در جهت حراست از عزّت و امنيت كشور و ابّهت نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار داد.

انتخابات پر شور و صفوف طولاني رأي‌دهندگان در سراسر كشور و نصاب درخشانِ شركت‌كنندگان در انتخاب رئيس‌جمهور و آنگاه رأي بالاي شخصيتِ منتخب، همگي نشانه‌هاي روشن از موفّقيت نظام اسلامي در تحكيم و تثبيت جمهوريت و خصلتِ مردمي اين نظام انقلابي است، و اين يكي از اساسي‎ترين و مهم‌ترين توانمندي‌هاي بي‌شمار كشور اسلامي عزيز ما است كه دستيابي به آرمان‌هاي والاي انقلاب را ممكن مي‌سازد و آينده‌ روشن كشور و ملّت را نويد مي‌دهد. اكنون با استمداد از هدايت و عنايت پروردگار و در سايه‌ توجّهات حضرت ولي‌الله‌اعظم ارواحنا فداه و با تبرّك و تفأل به همزماني با ايام ولادت حضرت امام ابي ‌الحسن ‌الرضا عليه ‌آلاف ‌التحيه والثناء، اينجانب به پيروي از گزينش ملّت ايران، رأي آنان را تنفيذ و دانشمند محترم جناب حجت‌الاسلام آقاي دكتر حسن روحاني را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم و با دعا براي موفّقيت ايشان، مؤكداً توصيه مي‌كنم كه اين منصب خطير را وسيله‌اي براي كسب رضاي الهي و ذخيره‌اي براي هنگامه‌ لقاء پروردگار قرار دهند و همّت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبداري از محرومان مستضعف و اجراي احكام اسلام ناب و تقويت وحدت و عزّت ملّي و توجه به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي عظيم كشور و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مباني انقلاب اسلامي نمايند و مطمئن باشند كه ملّت غيور و شجاع، خدمت‌گزاران كشور را در دشواري‌ها و در مقابله با زورگويي‌ها و زياده‌خواهي‌هاي استكبار تنها نخواهد گذاشت. لازم مي‌دانم بار ديگر درباره‌  اجراي برنامه‌ اقتصاد مقاومتي و توجه ويژه به موضوع اشتغال و توليد داخلي تأكيد كنم. يادآوري نمايم كه رأي ملّت و تنفيذ آن موكول به حفظ و رعايت تعهّد به صراط قويم و مستقيم اسلامي و انقلابي است. در پايان ياد امام عزيز راحل را گرامي مي‌دارم و به روح مطهّر ايشان و شهيدان اين راه درود مي‌فرستم.
 
و السّلام علي عباد الله الصّالحين.
سيدعلي خامنه‌اي ۱۲/ مرداد/ ۱۳۹۶ 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
جناب اقای روحانی رهبر معظم انقلاب به پيروي از ملت شما را به رياست‌جمهوري منصوب فرموده اند تا با اجرای استراتژی اقتصاد مقاومتی کشور را بسمت چشم انداز افق 1404 هدایت فرمائید تا مشکل تولید واشتغال حل شود و تهدیدات اصلی اقتصاد مقاومتب را در 10 توصیه عنوان بندی فرمودنند. برمجلس هم لازمست بطور مرتب این حرکت بسوی چشم انداز را نظارت وکنترل و به ملت گزارش نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
به پیروی از ملت یعنی اگر ملت ایران روحانی ذا خواسته اند شما را تایید می کنم ولی فقط ملت تهران روحانی را خواسته اند نه ملت ایران !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار