کد خبر: 865374
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: همه دنيا هم بايد بدانند و مي‌دانند كه امريكا متخلف بزرگ اجراي برجام است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: همه دنيا هم بايد بدانند و مي‌دانند كه امريكا متخلف بزرگ اجراي برجام است.
علا‌ء‌الدين بروجردي در گفت‌وگو با ميزان، در واكنش به امضاي طرح تحريم اخير ايران از سوي ترامپ گفت: عكس‌العمل ايران درقبال تحريم‌هاي اخير امريكا به‌طور كل مشخص است، طرح «مقابله با اقدامات امريكا» در مجلس در دست بررسي است و خروجي آن پس از بررسي پيشنهادات اين طرح در كميسيون امنيت ملي ‌و سياست خارجي، به سرعت به صحن علني مجلس ارائه خواهد شد.
 
حمايت جدي‌تر از نيروي قدس و سامانه‌هاي موشكي
بروجردي با بيان اينكه براساس اقدام كنگره امريكا، مجلس ايران هم اقدام خود را رقم خواهد زد، افزود: ان‌شاء‌الله اين طرح به سرعت در جهت دفاع از حقوق ملت ايران به تصويب خواهد رسيد، ضمن اينكه بايد گفت يكي از نكات مهم در تدوين اين طرح حمايت بسيار جدي‌تر از گذشته از نيروي قدس و سامانه‌هاي موشكي ايران خواهد بود كه در واقع امريكايي‌ها سعي در محدودسازي و تحريم اين دست موضوعات دارند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه همه بر اين واقعيت واقفند كه امريكا در دهه گذشته از همه امكانات خود اعم از پشتيباني همپيمانانش در تحريم عليه ايران بهره برد، اظهار داشت: اين در حالي است كه پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران هم در همين دوران تحريم‌ها صورت گرفت و ما توانستيم توانمندي‌هاي خودمان را اعم از توانمندي موشكي و فناوري‌هاي مختلف به‌رخ بكشيم.
بروجردي تصريح كرد: معتقدم تحريم‌ها چيزي نيست كه بتواند بر سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران اثر بگذارد اما اين مسئله گوياي تخلف آشكار امريكا در توافق هسته‌اي است. بروجردي با اشاره به تفاوت تحريم‌هاي اخير امريكا عليه ايران با تحريم‌هاي گذشته بيان داشت: معتقدم بقيه كشور‌ها كه امضاكننده سند برجام هستند با امريكا در اين موضوع همداستان نيستند و همكاري‌شان را با جمهوري اسلامي ايران ادامه خواهند داد.
 
  تصميم ما خروج از برجام نيست
بروجردي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه گفته مي‌شود تحريم‌هاي اخير امريكا از نوع كيفيت و سنگيني تداعي‌كننده تحريم‌هاي قبل از برجام است، به‌نظر شما ايران هم در برابر اين شرايط بايد به قبل از برجام بازگردد و به توسعه فناوري هسته‌اي و افزايش غني‌سازي بپردازد يا خير؟ گفت: تصميمي كه طبيعتاً توسط هيئت نظارت بر برجام اتخاذ مي‌شود به منظور خروج از برجام نيست. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان گفت: شما مطلع هستيد كه امريكا به تنهايي در مقابل ايران نيست و امريكا يك كشور از شش كشور امضاكننده توافق هسته‌اي است و با بقيه هم طبيعتاً‌ خارج از تحريم‌هاي سابق مشغول همكاري است كه ما هم بايد اين توطئه امريكا را كه در تلاش است ما برجام را به هم بزنيم و در واقع اين مسئله به پاي ايران نوشته شود، نقش بر آب كنيم و در چنين دامي قرار نگيريم، لذا همه دنيا هم بايد بدانند و مي‌دانند كه امريكا متخلف بزرگ اجراي برجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار