کد خبر: 865264
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس‌جمهور امريكا قانون تحريم‌هاي ايران، روسيه و كره شمالي را امضا كرد
رئيس‌جمهور امريكا، مصوبه كنگره درباره تحريم‌هاي ايران، روسيه و كره شمالي را امضا و آن را به قانون تبديل كرد، قانوني كه نقشه راه تحريم‌هاي ايران در فضاي بعد از توافق هسته‌اي را تعيين مي‌كند و مقام‌هاي ايراني گفته‌اند كه دست‌كم ناقض بند29 برجام است.
دونالد ترامپ عصر ديروز«قانون مقابله با دشمنان امريكا از طريق تحريم‌ها» (3364. H. R) را امضا كرد. نام اوليه اين قانون كه تحريم‌هاي آن فقط مختص ايران بود، «قانون جامع تحريم‌هاي ايران» نام داشت، ولي نمايندگان كنگره امريكا روسيه را هم به اين قانون اضافه كردند و نهايتاً با اضافه شدن كره‌شمالي به اين قانون، راه خود را براي تصويب در كنگره امريكا باز كرد. اين قانون سه‌شنبه قبل در مجلس نمايندگان تصويب و روز پنج‌شنبه هم در سنا تصويب شد و حالا با امضاي ترامپ، به قانون تبديل شده است. عباس عراقچي گفته است اين قانون مي‌تواند اجراي موفق برجام را تحت تأثير قرار دهد. اشاره عراقچي به بند 28 برجام است كه ايران و 1+5، از جمله امريكا، متعهد شده‌اند توافق هسته‌اي را با حسن نيت و در فضايي سازنده اجرا كنند و از هر اقدامي كه با نص و روح و هدف برجام كه اجراي موفقيت‌آميز آن را مختل سازد، خودداري كنند.
 
ترامپ در حالي اين قانون را امضا كرده كه تيمي را موظف كرده عملكرد ايران را در اجراي توافق زير ذره‌بين قرار دهند و  طي سه ماه آينده به سمت تهيه گزارشي گام برداند كه در آن ايران به نقض برجام موظف شده است. باب كوركر، رئيس‌ جمهوريخواه كميته روابط خارجي سناي امريكا نيز گفته است كه «برجام بايد با اقدام‌هاي ايران به هم بخورد نه اقدام‌هاي امريكا». قانون جديد چارچوب جديدي براي تحريم‌هاي ايران در فضاي بعد از توافق هسته‌اي به وجود مي‌آورد. دولت امريكا بر اساس اين طرح مي‌تواند با استناد به «برنامه موشكي بالستيك ايران»، آنچه فعاليت‌هاي «تروريستي» ايران مي‌خواند و همچنين «مسائل حقوق بشري» ايران را تحت تحريم‌هاي جديد قرار دهد.
 
اين طرح به خودي‌خود اعمال هيچ تحريم جديدي نيست، ولي نقشه راهي براي اعمال نسل جديدي از تحريم‌ها عليه ايران است كه مناسب با فضاي بعد از توافق هسته‌اي طراحي شده است. اين طرح سپاه پاسداران و به ويژه نيروي سپاه قدس را به دليل آنچه فعاليت‌هاي حمايت از تروريسم خوانده، مشمول چند فرمان اجرايي در رابطه با توقيف دارايي‌ها، نقض حقوق بشر و جلوگيري از ورود افراد به امريكا قرار مي‌دهد و تصريح كرده است: «نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (كه در اين بخش «irgc- qf» خوانده مي‌شود) بازوي اصلي دولت ايران براي اجراي سياست‌هاي آن در حمايت از گروه‌هاي تروريستي و شورشي است. نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كمك لجستيكي، حمايت مادي، آموزشي و مالي در اختيار شبه‌نظاميان و عوامل تروريستي در سراسر خاورميانه و جنوب آسيا قرار مي‌دهد. » به همين دليل رئيس‌جمهور موظف شده تا 90 روز پس از تصويب اين لايحه سپاه را تحت تحريم‌هاي مربوط به توقيف دارايي‌ها و ممنوعيت نقل و انتقالات مالي قرار دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
با تحریم ها تا 1400 یعنی با اروپا مذاکره تا 1400
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
از اینکه عده ای در ایران این سیاستمداران احمق را ستایش
می کنند"خنده ام می گیرد . گویند: میمون هرچه زشت تر " بازیش هم بیش ترست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
روزنامه ی طنز جالبی هستید !! منتظر طنزهای دیگرتان هستیم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
آفرررررین جیگرتو
دیگه چی کار کردی از اونا هم بگو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار