کد خبر: 865161
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
عضو كميسيون امنيت ملي خبر داد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد كه امريكا براي اعمال تحريم‌‌ها عليه ايران در تعامل و اجماع با كشورهاي 5+1 دچار مشكل شده است.
به گزارش تسنيم، ابوالفضل حسن‌بيگي با اشاره به تحريم‌هاي اخير امريكا عليه ايران، اظهار داشت: در جلسه‌اي كه با حضور آقاي عراقچي در كميسيون امنيت ملي برگزار شد، نمايندگان بر سر دو موضوع اتفاق نظر داشتند. وي افزود: موضوع اول مطرح‌شده در جلسه كميسيون، نظر سازمان ملل و مجامع جهاني در رابطه با كيفيت اجراي برجام از سوي ايران و موضوع دوم بدعهدي امريكايي‌ها بود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: امروز شاهد هستيم كه اكثر قريب به اتفاق مجامع جهاني به بدعهد بودن امريكايي‌ها معتقدند و همواره بيان مي‌كنند كه دولت امريكا تحت هيچ شرايطي به عهد و پيمانش با كشورهاي ديگر جز در مواقعي كه در برابر آنها با قدرت ظاهر شويم و بر احقاق حقوق‌مان پافشاري كنيم، پايبند نيست.
حسن‌بيگي با بيان اينكه امريكا در روابط ديپلماتيك خود با دنيا دچار مشكل شده و كشورها مانند گذشته حاضر به همكاري با امريكا نيستند، تصريح كرد: امروز شاهد هستيم كه امريكا براي اعمال تحريم‌‌ها عليه ايران در تعامل و اجماع با كشورهاي 1+5 دچار مشكل شده و تنها انگليس است كه به‌دليل منافع مشترك گسترده با اين كشور توانسته نظر مثبتش را براي اجماع عليه كشورمان جلب كند.
وي تصريح كرد: از طرف ديگر دبيركل سازمان ملل در گزارشات گوناگوني كه از روند اجراي تعهدات كشورمان در برجام صادر كرده، همواره بر حُسن انجام تعهدات برجامي از سوي ايران اذعان كرده است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تأكيد كرد: احدي نمي‌تواند كتمان كند كه امريكا در تصويب تحريم‌هاي اخير، متن برجام را نقض كرده، به‌‌ويژه بندهاي 26، 28 و 29 برجام را كه به‌صراحت اعلام كرده هر نوع تحريمي عليه ايران پس از اجراي اين توافقنامه بين‌المللي نقض برجام به حساب مي‌آيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار