کد خبر: 865116
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر اسلامی تهران:
مدیریت شهر تهران تقریباً با مدیریت چهار وزارتخانه برابری می‌کند. با توجه به حجم احکام مأموریتی و مأموریت‌ هایی که در شهر تهران برگزار می‌شود و مرکزیتی که از سراسر کشور جهت انجام امور مختلف در آن رفت‌وآمد دارند، همگی از انواع خدمات برای تسهیل این قبیل نیازات است و مدیریتی جامع می‌خواهد. دکتر قالیباف از ساعت ۴ صبح در دفتر خود حضور داشته و ساعت ۱۱ شب از محل کار خارج می‌شوند.این‌ها نشان دهنده حجم بالای کاری است.
ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر اسلامی تهران در گفت‌وگویی با استادنیوز پیرامون فعالیت‌ های صورت گرفته شهرداری و شورای شهر تهران بیان داشت:

«اینکه بخواهیم مدیریت شهری دوازده ساله آقای قالیباف را در حد چند دقیقه کوتاه توضیح دهیم، جفای بزرگی به ایشان است، زیرا امور اثرگذار و مهمی در شهر تهران از سوی وی و تیم قدرتمند ایشان به وقوع پیوسته است و برای لحاظ کردن هر کدام از ابعاد فعالیت او ساعت‌ها وقت نیاز است و بعضاً غیرقابل وصف.»

وی در ادامه افزود:

«از سویی دیگر، نیازی هم به تشریح کامل امور صورت گرفته نیست. مردم شهر تهران این را به خوبی درک نموده‌اند و تغییرات مفید حاصل از مدیریت ایشان را کامل لمس می‌کنند. مردم شهر تهران نسبت به تلاش‌های شبانه‌ روزی دکتر قالیباف آگاه‌اند.»

وی با ذکر نمونه‌هایی از فعالیت شهرداری تهران در دوازده سال گذشته بیان کرد:

«قالیباف تلاشی جهادی‌وار جهت انجام امور مدیریتی خود داشت و باعث توسعه حوزه‌های مختلف شهر تهران شد. برای مثال در بحث خدمات شهری، روزانه نزدیک به هشت هزار تن زباله در حال خارج شدن از داخل شهر می‌باشد. این که در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر نسبت به بهداشت آن‌ها توجهات لازم می‌شود، انکار پذیر نیست. به گفته‌خود دکتر قالیباف که در مناظرات نیز اشاره کردند، حتی از زباله‌ها نیز تولید انرژی برق را داریم و صرفه‌جویی کلانی در این راه انجام شده است.»

عضو سابق شورای شهر اسلامی تهران تصریح کرد:

«بحث دیگر در مورد توسعه سرانه فضای سبز است که پیش از مدیریت دکتر قالیباف برای هر شهروندی با توجه به جمعیت دوازده سال پیش، برای هر فردی به میزان شصت سانتی‌متر مربع بوده است و حتی به یک متر هم نرسیده بود ولی در حال حاضر این مقدار به پانزده متر مربع افزایش پیدا کرده است. رشد و بهبود سرانه فضای سبز شهر تهران و محسوس بودن آن در جامعه غیرقابل انکار است. همچنین در خصوص بهشت زهرا (س)، با توجه به امکانات به وجود آمده، مردم آسودگی بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارند. فعالیت‌هایی از قبیل نورپردازی و زیباسازی شهر تهران، خدمات خوبی برای مردم تهران بوده است.»

قناعتی با تشریح مختصری از امور فرهنگی شکل گرفته در این دوازده سال بیان کرد:

«در حوزه‌ فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های آن، با تشکیل سراهای محله به تعداد ۳۵۴ مجموعه، نسبت به انجام امور فرهنگی اقدامات قابل توجهی صورت گرفت. این‌ها به جز وجود فرهنگ‌سراهایی است که برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد شده‌اند.آخرین مجموعه فرهنگی هم که با متراژ بسیار بزرگی جهت رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی ساخته شده است باغ کتاب بوده که تأثیرات به سزایی در این عرصه دارد. توسعه مجموعه‌های آموزشی، قرآنی و فرهنگی در سراهای محله و فرهنگ‌سراها، کلاس‌های هنری و سایر امور فرهنگی که برای ذکر آن وقت بسیاری می‌خواهد، از اقدامات خوب دکتر قالیباف است. همچنین در حوزه حمل و نقل، نزدیک به سیصد کیلومتر خط ریلی احداث شده که حجم بزرگی از آن در زمان قالیباف ساخته شده است.توسعه خطوط اتوبوس و بی‌آرتی نیز کاملاً برای مردم محسوس است و بسیار رفت‌وآمد شهری را برای آن‌ها آسان کرده است. همچنین حدود سیصد کیلومتر بزرگراه و بیست کیلومتر تونل ساخته شده که از بزرگترین امور شهردار تهران جهت روان نمودن ترافیک است.»

وی با اشاره به امور عمرانی و شهرسازی اظهار داشت:

«از حوزه عمرانی و شهرسازی با توجه به چشم انداز طرح تفصیلی، در جهت شکل هندسی شهر تهران و توسعه بناهای تجاری، مسکونی و اداری با توجه به قوانین بالادستی، بازخورد خوبی در شهر تهران داشته است.»

قناعتی در خصوص سوابق شهردارهای جدید اذعان کرد:

«مدیریت شهر تهران تقریباً با مدیریت چهار وزارتخانه برابری می‌کند. با توجه به حجم احکام مأموریتی و مأموریت‌ هایی که در شهر تهران برگزار می‌شود و مرکزیتی که از سراسر کشور جهت انجام امور مختلف در آن رفت‌وآمد دارند، همگی از انواع خدمات برای تسهیل این قبیل نیازات است و مدیریتی جامع می‌خواهد. دکتر قالیباف از ساعت ۴ صبح در دفتر خود حضور داشته و ساعت ۱۱ شب از محل کار خارج می‌شوند.این‌ها نشان دهنده حجم بالای کاری است. با توجه به این تلاش و کوشش‌ها مدیریت شهری مانند تهران به این خوبی انجام گردید. قطعاً افرادی که تمایل به شهردار شدن تهران را دارند، باید این ظرفیت را در خود داشته باشند که توان و حوصله‌ این نوع مدیریت را داشته باشند. بنده ضمن احترام به افرادی که نامزد شده‌اند، درخواست می‌کنم که کارها و مشکلات شهر تهران را از نزدیک لمس نمایند و آنگاه اعلام کنند که آیا توانایی شهردار شدن را دارند و یا خیر.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
0
انقدر هوشمندانه بود که اگر یک بخت برگشته ایی پنج تا اجر در خانه اش بود ده نفر از نایب و رفتگر و.... زنگ در را میزدند و جویای علت بودند ولی ان فرد والا مقام در کوچه 6 متری شمیرانات برج 40 طبقه می ساخت و هیچکس با او کار نداشت
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
0
...
آقای قناعتی قبلا در خصوص شهردار و تعریف آن و وظایف آن مطلب نوشته شده است. اگر تمایل داشتید خودتان بروید مطالعه کنید و بخوانید که وظیفه شهردار چیست و آیا با هر خدمتی که جزو وظایفش است باید به سر مردم و شما منت بگذارد؟
مشکل سر این است که 80 درصد خدمات آقای قالیباف در شهرداری برای مردم خدمت محسوب نمیشود بلکه تخریب تدریجی بوده است و نمونه آن اجازه تراکم و اجازه ساخت آپارتمان چندین طبقه در کوچه های 2 الی 3 متری
خیابان سازی و آسفالت غیر استاندارد و در زمان بارندگی به خوبی فاجعه خودش را نشان میدهد.
نبود سرویس های دستشویی تمیز و مرتب در سطح شهر چه برای شهروندان و چه توریست ( اگر توریست گذرش اینجا بیفتد )
نبود تابلو و اعلائم راهنمایی مناسب برای شهروندان که مثلا طی مسیر از شرق به غرب چگونه است و حتی بیشتر خیابان ها اسم مندرج بر تابلو نصب نشده است
هزاران معظل دیگر از ریز تا درشت.
در خاتمه کمی به خودتان زحمت دهید بروید حداقل وظایف شهردار یک کشور مطرح را مطالعه کنید.
متاسفانه این خدمات ناتمام و ناقص و خارج از استاندارد را هم که آقای قالیباف مدعی آن است با قیمت ده برابر آن تمام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار