کد خبر: 865112
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
مصرف آب و برق در استان البرز در تابستان امسال شاهد رکوردهایی ناخوشایند است که در صورت مصرف بهینه و کاهش 10 درصدی آن نباید به ثبت می رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه مصرف روزانه برق استان از مرز بیش از یک هزار مگاوات گذشته و از مردم خواست با کاهش حداقل 10 درصد از مصرف مانع قطع برق شوند.

ناصر اسکندری گفت میزان مصرف برق در البرز به بالاترین سطح خود یعنی یک هزار و 298 مگاوات رسید که انتظار می رود این مصرف را به پائین از یک هزار مگاوات برسانیم،گرچه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این میزان مصرف به هزار و 320 مگاوات نیز خواهد رسید.

وی بیان داشت: روزهای عادی سایر فصول سال روزانه حدود 700 مگاوات مصرف برق در البرز داشتیم که در فصل تابستان هر سال به مرز یک هزار مگاووات می رسید.

اسکندری تاکید کرد: باید تلاش ها براین باشد که حداقل هرمشترک 10 درصد از مصرف روزانه برق مسکونی و تجاری خود را کم کند.

وی افزود: اگر الگوی مصرف رعایت شود قطعی برق نخواهیم داشت و فشار بر شبکه های تولید و توزیع برق کاهش می یابد.

تعداد مشترکان برق استان البرز یک میلیون و 247 هزار نفر اعلام شده است و افزایش دما در تابستان امسال باعث رکورد زنی در مصرف برق شده است.

 

اقدامات بازدارنده برای مشترکین پر مصرف در دستور کار است

 

معاون امور عمرانی استاندار البرز نیز درباره مصرف آب در استان البرز  گفت:تولید آب آشامیدنی استان در شرایط عادی 7.5 متر مکعب در ثانیه است، که این امر در روزهایی از تابستان امسال به به 8.4 دهم مترمکعب در ثانیه رسیده است.

خسرو ارتقایی گفت: اخطار به مشترکین پر مصرف با مصرفی بالغ بر 35 متر مکعب ارائه خواهد شد، از طرفی مصرف آب مشترکین بیش از 50 متر مکعب سبب قطعی انشعاب آنها می شود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه اقدامات بازدارنده برای مشترکین پر مصرف در دستور کار است، افزود: یکی از موضوعات مربوطه به مصرف کنندگان دستگاه های دولتی است، از این رو طبق اعلام شرکت توزیع برق استان تعداد قابل توجهی از مشترکین دستگاه های دولتی اثر بخشی 2 تا 3 درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار