کد خبر: 865083
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
مدیرمالی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد ؛
مدیرمالی شرکت ملی گاز ایران بر لزوم آشنایی بیشتر مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه صنعت گاز با قوانین تاکید کرد .

محمدرضا صدیقی در طرح آموزشی اعضای هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه در مشهد، اظهار کرد: اشراف داشتن اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های فرعی به حوزه قانونی موجب بهبود فرایندها و پاسخگویی مطلوب به دستگاه های نظارتی می شود.

وی با بیان این مطلب که در این دوره تلاش خواهیم کرد تا قوانین مرتبط با امور صنعت نفت و گاز کشور را به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دهیم گفت: یکی از مزایای این دوره آموزشی شناخت و تبادل تجربیات در بین مدیران است و بهره گیری از تجربیات همکاران موجب جلوگیری از بروز مشکلات مشابه در مجموعه های تابعه صنعت گاز کشور می شود.

صدیقی ادامه داد: اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های گاز کشور باید بتوانند برداشت صحیحی از  مفاد اساسنامه و تشریح ارتباط حقوقی شرکت ملی گاز با شرکت های تابعه، حدود اختیارات و مسئولیت های شرکت های مادر تخصصی داشته و همچنین آگاهی کامل از مفاد قانون اساسنامه شرکت ملی گاز ایران نیز امری بدیهی و ضروی است.

به گفته صدیقی طبق اساسنامه، شرکت ملی گاز ایران یک شرکت دولتی بوده و 100 درصد سهام آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است و 100 درصد سهام شرکت های فرعی نیز متعلق به شرکت ملی گاز ایران است.

مدیرمالی شرکت ملی گاز ایران در پایان این دوره دو روزه با تاکید بر لزوم آشنایی با قانون، وظایف و اختیارات وزارت نفت، به حاضران گفت: قانون مزبور به عنوان قانون بالادستی، روابط بین وزارت نفت با شرکت های اصلی را تعیین می کند.




 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار