کد خبر: 865050
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
امريكا از ممنوعيت دسترسي به اموال خود در مسكو خبر داد
در ادامه شديدترين تنش ديپلماتيکي که ميان مسکو و واشنگتن از زمان جنگ سرد درگرفته است، سفارت امريکا اعلام كرد روس ها از دسترسي کارکنان اين سفارتخانه به يک ساختمان آن در بيرون از شهر مسکو جلوگيري کرده‌اند.
بعد از آنکه کرملين اعلام کرد به دنبال تصويب تحريم‌هاي تازه عليه مسکو دست به يکسري اقدامات تلافي‌جويانه مي‌زند و در گام اول امريکا بايد ۶۰ درصد از ميزان ديپلمات‌هايش در روسيه  را که شامل ۷۵۵ نفر مي‌شوند کاهش دهد، حالا ساختماني که مقر آن در شمال- غرب مسکو است و کارکنان سفارت امريکا مي‌توانستند براي امور تفريحي از آن استفاده کنند، از سوي روس‌ها پلمب مي‌شود. يک سخنگوي سفارت امريکا گفته است: «پيرو اطلاع دولت روسيه، هيئت ديپلماتيک ايالات متحده در روسيه تا اواسط روز اول آگوست (۱۰ مرداد) امکان دسترسي به اين ساختمان وجود داشت.» کارکنان سفارت امريکا در مسکو دوشنبه به يک نشست دعوت شدند که در آن جان‌اف.تفت، سفير ايالات متحده درباره اين تصميم روسيه اطلاع‌رساني کرد. 
 
يکي از اشخاص حاضر در اين نشست که نخواست نامش فاش شود، گفته است «فضاي اين جلسه شبيه مراسم ترحيم بود.» وزارت خارجه روسيه هم اعلام کرد که دسترسي به مجموعه ديپلماتيک امريکا در منطقه «سربرياني» مسکو از ساعت 12 ظهر روز گذشته مسدود شده است. سارا سندرز، سخنگوي کاخ سفيد در کنفرانس مطبوعاتي دوشنبه شب به وقت امريکا اعلام کرد، کاخ سفيد در حال بررسي گزينه‌هاي واکنش به تصميم روسيه مبني بر اخراج ديپلمات‌هاي امريکايي است.  بنا بر گزارش خبرگزاري «اسپوتنيک»، سخنگوي کاخ سفيد تأکيد کرد: «در حال حاضر ما در حال بررسي گزينه‌هاي موجود هستيم و اگر موردي باشد، حتماً اعلام مي‌کنيم.»  جان مک کين، سناتور جمهوريخواه امريکايي در واکنش به تصميم مسئولان روسيه مبني بر کاهش شمار ديپلمات‌هاي امريکايي در روسيه در صفحه شخصي خود در توئيتر نوشت: «اخراج ديپلمات‌هاي امريکايي توسط پوتين هيچ جاي تعجب ندارد، اما اين کشور و همپيمانانش بهاي حمله به «دموکراسي امريکايي» را خواهند پرداخت!» مک‌کين به شکلي تناقض‌آميز در ادامه واکنش خود به تصميم روس‌ها نوشت: «ما حق داريم هر کاري انجام دهيم، اما شما حق تلافي و واکنش نداريد!»
  
ترامپ تحريم‌هاي روسيه را امضا مي‌کند
مايک پنس، معاون رئيس‌جمهوري امريکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري امريکا قانون وضع تحريم عليه روسيه را امضا مي‌کند.
پنس گفت: ترامپ قانون تحريم‌ها عليه روسيه را امضا مي‌کند. ما دوست داريم اين تحريم‌ها را لغو کنيم، اما اين کار مستلزم شروطي است که متأسفانه روس‌ها برخلاف آن عمل مي‌کنند.  سناي امريکا پنج‌شنبه هفته گذشته با اکثريت قاطع آرا طرح تشديد تحريم‌هاي روسيه را تصويب کرد؛ طرحي که در پاسخ به مداخله احتمالي روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته امريکا و نيز اقدام روسيه براي الحاق شبه‌جزيره کريمه به خاک خود تهيه شده بود.  امريکا در دسامبر سال گذشته و در زمان رياست جمهوري باراک اوباما، دو اقامتگاه مربوط به سفارت روسيه را در واکنش به آنچه دخالت روس‌ها در انتخابات رياست جمهوري اين کشور اعلام شد، ‌بست و ۳۵ ديپلمات روس را از خاک خود اخراج کرد.  همچنين پنس که روز دوشنبه در تالين پايتخت استوني سخنراني مي‌کرد، روسيه را بزرگ‌ترين «تهديد امنيتي» کشورهاي بالتيک دانست و تأکيد کرد که حمله به هر يک از اعضاي ناتو، به معني حمله به تمام اعضاي آن خواهد بود. 
 
کشورهاي بالتيک، استوني، ليتواني و لتوني پيش از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي از جمهوري‌هاي اين کشور بودند، ولي در سال‌هاي بعد از فروپاشي به عضويت ناتو و اتحاديه اروپا درآمدند.  اين سه کشور، مسکو را بزرگ‌ترين تهديد امنيتي خود مي‌دانند و نگراني آنها، به ويژه بعد از الحاق شبه‌جزيره کريمه به روسيه در سال ۲۰۱۴ شدت گرفته است.  پنس همچنين ديروز سخنان روس‌آزار ديگري هم به زبان راند و بعد از ليتواني در سفر رسمي خود به گرجستان گفت كه امريکا از تلاش تفليس براي پيوستن به سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) حمايت مي‌کند. وي افزود، اين کشور کوچک روزي به هدف خود خواهد رسيد. مايک پنس در يک کنفرانس خبري مشترک با گئورگي کويرکاشويلي نخست‌وزير گرجستان گفت كه امريکا از تلاش‌هاي گرجستان براي پيوستن به ناتو حمايت مي‌کند و از شرکت نظاميان اين کشور در مأموريت‌هاي اين نهاد سپاسگزار است.  معاون رئيس‌جمهور امريکا ادامه داد: «من و دونالد ترامپ، به بيانيه ناتو در سال 2008 در بخارست که با صراحت اعلام مي‌کند روزي گرجستان عضو ناتو شناخته خواهد شد، پايبنديم.»   در واقع به نظر مي‌رسد دولت ترامپ براي دوري از فشار داخلي ناشي از اعتقاد دموکرات‌ها به تباني ستاد انتخاباتي ترامپ با روسيه، دوري از واکنش‌هاي عملي و لفظي عليه مسکو را پيش برد تا دورنماي بهبود رابطه طرفين به شکل نامعلومي تيره و تار باشد.
  
آلمان: امريکا بايد با ما مذاکره کند
وزير اقتصاد دولت آلمان از امريکا خواست با اروپا درباره تأثير تحريم‌هاي سخت‌تري که قرار است عليه روسيه اعمال شود، صحبت کند و تأکيد کرد که شرکت‌هاي اروپايي نبايد از جانب امريکا مجازات شوند.  به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، اتحاديه اروپا از اين نگران است که تحريم‌هاي جديد امريکا به شرکت‌هاي تجاري اين اتحاديه به ويژه در بخش انرژي آسيب وارد کند.  بريجيت زيپريس، وزير اقتصاد آلمان گفت: تهديد امريکا براي مجازات شرکت‌هاي تجاري به اصطلاح تحريم‌هاي فرامنطقه‌اي قابل پذيرش نيست. آنچه مطلوب است اينکه دولت امريکا به پاي ميز مذاکره با ما بيايد و راه‌حلي قابل قبول براي همه طرف‌ها ارائه شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
تحریم های روسیه "واخراج 755 دیپلمات امریکا " در زمانی که انتخابات روسیه در پیش ست"فرصت خوبی برای پوتین "وانتخاب دوباره اش در روسبه می باشد "به دودلیل:
1- دیپلمات های کمی در روسیه ست "تا مخالفان را رهبری کنند.
2- مردم روسیه با دموکراسی امریکا بیشتر اشنا می شوند" که
چیزی بیشتر از یک دوروغ محض نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار