کد خبر: 864894
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:
پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمین حضرت سیدالشهدا از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری میزبان هزار نفر از پیرغلامان و پیشکسوتان هیئت های مذهبی امام حسین(ع) از ۴۰ کشور اسلامی در جهان می باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمین باحضور هزار پیرغلام از ۴۰ کشور جهان در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جوان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئت های مذهبی اصفهان اظهار داشت : در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی از سوی شورای هیئات مذهبی مورد اعتراض بودیم که کسوت پیرغلامی تنها متعلق به مداحان و برگزار کنندگان خیمه سیدالشهدا نیست و خادمین این مراسم و کسانی که هرگونه خدمتی را در این مراسم ها انجام می دهند هم شامل کسوت پیرغلامی می شوند.

حجت الاسلام عروجی از برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمین حضرت سیدالشهدا در اصفهان خبر داد و گفت: این افتخار بزرگ نصیب اصفهان شده تا از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری میزبان هزار نفر از پیرغلامان و پیشکسوتان هیئت های مذهبی امام حسین(ع) از ۴۰ کشور اسلامی در جهان باشد.

عروجی در ادامه از ضرورت آموزش قرآن کریم در هیئت های مذهبی سخن گفت و عنوان کرد: خدا را شاکریم که مسئولین هیئت های مذهبی دغدغه فراگیری قرآن ازسوی اعضای هیئت ها را دارند.

وی ادامه داد: مسئولین شورای هیئت های مذهبی استان از سال گذشته پیگیر این موضوع بودند و حاصل این تلاش تصمیم برای برگزاری اولین دوره مسابقه ثقلین بود که چنانچه تامین اعتبار صورت گیرد در ماه محرم و صفر این مسابقه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه از مطالبه یک ساختمان مرکزی برای تشکل های دینی سخن گفت و افزود: امروز جای یک ساختمان مرکزی برای تشکل های دینی اصفهان خالی است. هرچند که هیئت های مذهبی در انتظار کمک و حمایت مالی مسئولین نیستند، اما وظیفه ما به عنوان حامیان شما مطالبه برحق نیازهای آنهاست.

عروجی ادامه داد: بنده به عنوان خادم هیئت های مذهبی از شهردار محترم اصفهان به عنوان یکی از هیئتی های اهل شور و شعور اصفهان تقاضا می کنم که محلی را به عنوان دبیرخانه و ساختمان مرکزی شورای هیئت های مذهبی اصفهان در اختیار آنها قرار دهند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار