کد خبر: 864869
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مدیرکل گمرکات استان مرکزی:
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت:نسبت صادرات به واردات در استان مرکزی سه به یک است، در صورتی که این نسبت در کشور تقریبا برابر است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت:نسبت صادرات به واردات در استان مرکزی سه به یک است، در صورتی که این نسبت در کشور تقریبا برابر است.

مهدی میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صادرات از استان مرکزی 24 ساعته و در محل تولید صورت می‌گیرد، افزود: روزانه سه هزار تن کالا از استان صادر می‌شود که گمرک بخش بسیاری از فرآیند صادراتی را در همان محل تولید انجام می‌دهد.

میراشرفی گفت: در حال حاضر استان مرکزی برای اولین بار در ایران سامانه‌ جامع امور گمرکی الکترونیکی را اجرا کرده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه داشبورد الکترونیکی از موضوعات مهم است که در گمرک در حال اتفاق است، اظهار کرد: سامانه جامع الکترونیکی امور گمرکی سال گذشته به بار نشست و در حال حاضر در حال تکمیل است. براین اساس درآمد گمرکات کشور می‌بایست 13 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شد که با استفاده از این سامانه درآمد گمرکات به 19 هزار میلیارد تومان رسید یعنی به حساب خزانه رفت.

میراشرفی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته طراز ما در صادرات مثبت شده است، ادامه داد: طی چهار ماهه نخست امسال 312 میلیون دلار صادرات با 63 درصد رشد در استان را شاهد بوده‌ایم. میزان واردات گمرکات استان نیز 115 میلیون دلار با 34درصد رشد بوده است بدین معنا که نسبت صادرات به واردات در استان مرکزی سه به یک است، در صورتی که این نسبت در کشور تقریبا برابر است.

میراشرفی بیان کرد: بیش از 95 درصد کالاهای وارده به استان مرکزی مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید هستند یعنی کالاهای مصرفی تقریبا وارد نمی‌کنیم و هر آنچه وارد می شود در خدمت تولید است.

میراشرفی عمده صادرات استان را از دسته زیرگروه محصولات پتروشیمی عنوان کرد و گفت: نفت و صنایع فلزی، آلومینیوم و مصنوعات آلومینیومی و سپس تولیدات معدن و کشاورزی سهم‌های بعدی صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد:‌ ترکیه، عراق و افغانستان عمده شرکای تجاری استان در صادرات هستند. در حال حاضر برخی کشورهای اروپایی نیز بعد از برجام در بخش مواد غذایی و برخی مواد اولیه کالاها به شرکای تجاری استان پیوسته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار