کد خبر: 864866
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
نخستین همایش خیرین حوزه پژوهش و فناوری سلامت خراسان رضوی با حضور دهها فعال این حوزه، در مشهد برگزار شد.

حدود ۱۰۰ نفر از خیرین سلامت، مسئولان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در این همایش که در پژوهشکده بوعلی مشهد برگزار شد، ضمن بازدید از بخش های مختلف این پژوهشکده در جریان طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این همایش گفت: در این همایش در خصوص پنج طرح پژوهشی استان شامل ساختمان چندمنظوره پژوهشی و فناوری سلامت مشهد، مرکز فرآوری و آزمایشگاه سلولهای بنیادی شرق کشور، اولین مرکز دانشگاهی تحقیق و تولید واکسن شرق کشور، اولین مجتمع تخصصی شرکتهای دانش بنیان سلامت مشهد و تکمیل و توسعه زیست بانک سلامت (شامل ژن، پوست و چشم ) شرق کشور به خیرین حاضر در جلسه اطلاع رسانی شد.

دکتر محسن تفقدی گفت: در مجموع هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پنج پروژه پژوهشی که در پژوهشکده بوعلی مشهد قرار دارند، حدود۳۴۰ میلیارد ریال است.

پژوهشکده بوعلی در سال ۱۳۷۶ به عنوان قطب تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متشکل ازمراکز تحقیقاتی علوم دارویی، ایمونولوژی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فیزیک پزشکی و مقاومت های میکروبی در فضایی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع و با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد شد.

در حال حاضر ۸۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت تمام و نیمه وقت و حدود ۱۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در این پژوهشکده به فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی مشغولند.

به گفته معاون پژوهشی این دانشگاه، بر اساس آخرین رتبه بندی موضوعی کیو.اس توسط موسسه 'کاکارلی سیموندز انگلستان' و از طریق ارزیابی کارفرمایان و تعداد استنادها به ازای هر مقاله پژوهشی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پزشکی جایگاه ۱۰۱ تا ۴۵۰ را در میان دانشگاههای جهان کسب کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن هشت هزار دانشجو و بیش از۲۰ هزار کادر بهداشتی و درمانی هم اکنون قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار